دسته‌بندی‌های خبر: اخبار استان، خوسف، شهرستان ها
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 ژوئن 2023 - 9:42
کد خبر : 49740
| نویسنده: محمد قربانی

برداشت گندم از 1600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوسف آغاز شد

برداشت گندم از 1600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوسف آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از پیش‌بینی برداشت 5600 تن محصول گندم از 1600 هکتار از اراضی شهرستان خوسف خبر داد.

مهدی خبیری در گفت‌وگو با “پیام خاوران” اظهار داشت: برداشت گندم  از سطح مزارع شهرستان خوسف آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 5 هزار 600 تن محصول گندم از مزارع شهرستان خوسف برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف بیان کرد: مهم‌ترین ارقام  کشت شده در این شهرستان، برزگر و بمی و ارگ است.

خبیری با اشاره به سطح کشت محصول گندم در این شهرستان تصریح کرد: سطح کشت این محصول گندم در شهرستان خوسف 1600 هکتار است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول گندم در این شهرستان از اوسط خردادماه آغاز شده است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح 1600 هکتار مزارع گندم خوسف امسال 5 هزار و 600 تن گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف یادآور شد: برداشت غلات با 8 کمباین در شهرستان انجام می‌شود که بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به بخش ماژان است و تنها مرکز خرید تضمینی گندم در شرکت تعاونی مالک اشتر محصول کشاورزان را خرید اری خواهد کرد که پیش بینی می‌شود 840 میلیارد ریال عاید کشاورزان شود.

فاطمه واعظی نسب

انتهای پیام/ 105

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.