انجام عمل موفقیت آمیز جراحی نادر آبسه ساقه مغز در بیرجند

عمل جراحی نادر و بسیار پرخطر آبسه ساقه مغز توسط جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی بیرجند با موفقیت انجام شد.

به گزارش “پیام خاوران“، استاد و جراح مغز و اعصاب دانشگاه؛ در تشریح جزئیات این عمل اظهار داشت: بیمار خانم ۳۷ ساله و زائر اربعین حسینی که در هنگام برگشت از کربلا بصورت ناگهانی دچار افت سطح هوشیاری و فلجی نیمه راست بدن شده و با مراجعه به بیمارستان ایلام و درمان طبی صورت گرفته به تدریج سطح هوشیاری وی بهتر می شود و سپس جهت ادامه مراحل درمان با رضایت همراهان و هماهنگی با اینجانب به بیمارستان رازی اعزام می گردد. در بررسی های انجام شده ضایعه در ساقه مغز دیده شد که با توجه به نمای رادیولوژی با تشخیص آبسه ساقه مغز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کاظم قائمی افزود: بیمار در پوزیشن نشسته بعد از یک عمل جراحی موفق و پر استرس، آبسه با حجم حدودی سه سی سی چرک با فشار تخلیه و جهت آزمایشات لازم و کشت به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه ساقه مغز مرکز کنترل قلب، فشار خون، تنفس، اعصاب مغزی و همچنین فیبرهای حرکتی و حسی می‌باشد و همین مورد حساسیت و خطر عمل را بالا می برد افزود: بعد از عمل بیمار در ای سی یو بستری و در حال حاضر کاملا هوشیار بوده و جهت بهبود سریعتر اقدامات فیزیوتراپی، بلع درمانی و درمان تکمیلی آنتی بیوتیکی شروع شده است.

قائمی از تلاش های دکتر صابر متخصص بیهوشی و پرسنل بسیار خوب اتاق عمل و بخش ای سی یو و بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رازی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   برپایی سیاه‌چادر عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها