مراسم یادبود جان‌باختگان معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس

مراسم یادبود جان‌باختگان معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس، به همت گروه پژوهشی علوم زمین با همکاری گروه‌های آموزشی معدن و زمین‌شناسی با حضور جمعی از مدیران، مسئولان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” مدیرکل صمت استان خراسان جنوبی در این مراسم با اعلام اینکه حدود 76 درصد معادن زغال سنگ کشور در استان خراسان جنوبی وجود دارد گفت: تصمیمات زیربنایی برای استخراج معادن از طریق مکانیزاسیون گرفته شود.احمد آریافر اظهارکرد: با مکانیزه سازی ایمنی و بهره‌وری افزایش و نیاز به وارادات کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اداره کل صمت استان نیز در حادثه به طور جد پیگیر حق و حقوق خانواده‌های جانباختگان است، افزود: در این راستا با استاندار خراسان جنوبی با تمامی 15 خانواده داغدار در استان دیدار و مشکلات و درخواستهای این خانواده‌های داغ‌دیده احصا شد.

مدیرکل صمت استان خراسان جنوبی تأکید کرد: تمامی مجموعه‌های دخیل در کشور در اولین اقدام به دنبال حق و حقوق کارگران و خانواده‌های آنهاست، چرا که ما در کشور هر چه داریم از کارگران است.

وی با قدردانی از اساتید و دانشجویان و مجموعه دانشگاه در برگزاری این جلسه یادبود، گفت: برگزاری این جلسه نشان دهنده مسئولیت‌پذیری دانشگاه نسبت به جامعه است.

مدیرکل صمت  خراسان جنوبی با عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس و شادی روح این کارگران عزیز گفت: این اتفاق ناگوارا و جانسوز دل همه مردم کشور را به درد آورد.

آریافر افزود: با اعلام این حادثه از همان ساعات ابتدایی به همراه استاندار خراسان جنوبی و سایر مدیران در محل معدن زغال سنگ معدنجوی طبس حضور یافتیم.

وی تأکید کرد: در زمینه علل حادثه تیم کارشناسی از متخصصین و تیم مستقل از قوه قضائیه حضور دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی نیز با گرامیداشت یاد و خاطر جان‌باختگان در حادثه معدن زغال سنگ معدنجوی طبس گفت: چهار تیم از دقایق ابتدایی این حادثه آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید   ۷۲ روحانی خراسان جنوبی در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند

مرتضی جلالی‌فرد افزود: اولین تیم امداد و نجات بود که در سه روز ابتدایی اقدامات خود را انجام داد و در ادامه نیز کمیته‌ حقیقت یاب، کمیته رسیدگی به مسائل خانواده‌ها و کمیته‌ای برای آینده و جلوگیری از این حوادث ایجاد شد. وی به حساسیت سازمان نظام مهندسی معدن اشاره کرد و گفت: گزارشی که توسط متخصصان در حال جمع آوری است در صحن علنی مجلس بیان و به قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

خیر دانشگاه ساز کشور و عضو هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند نیز با عرض تسلیت به تمامی خانواده‌های داغدار حادثه معدن طبس و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، گفت: کارگران سختکوش، خدمت گذاران بی منت کشور ما هستند.

علی‌اکبر فلاحی گفت: باید با خط و مشی ائمه اطهار را در برخورد با کارگران در پیش گرفت و قدر این فرشتگان زمینی را دانست.

انتهای پیام/ 101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها