لغو مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند، موانع جدی در توسعه منطقه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند موانع جدی در توسعه استان ایجاد کرده است،تقاضا داریم وزیر راه و شهرسازی به این مسئله ورود پیدا کند.

به گزارش “پیام خاوران“، سید حسن هاشمی طی تذکری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:هفته نیروی انتظامی را به این عزیزان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم در کمال موفقیت فعالیت خودشان ادامه دهند.

وی طی تذکری به وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی ادامه داد : در استان خراسان جنوبی، استانی که درآمد حداقلی است و فرار سرمایه دارد، مالیات حداکثری است. چرا ضریب این تفاوت در تهران و درمیان خراسان جنوبی یکسان است. جهت حمایت از اصناف و فعالان اقتصادی و برقراری عدالت مالیاتی پیشنهاد می‌گردد، تعیین ضریب به استان تفویض اختیار گردد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از وزیر محترم نیرو پیرو درخواست مکتوب انتظار داریم با توجه به معضلات ناشی از تنش‌های آبی ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی استان و بحران در برخی از مجتمع‌ها و ضرورت ترمیم و تعویض شبکه آبرسانی مجتمع‌های مذکور که موجب هدر رفت بیش از ۴۰ درصد آب موجود در شبکه می‌شود، اعتبار لازم را مقرر نمایند.

هاشمی تاکید کرد: لغو مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند موانع جدی در توسعه استان ایجاد کرده است. لذا از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم تدابیر لازم را برای برقراری پروازهای مورد نیاز استان خصوصاتوسط شرکت‌های دولتی با توجه به بعد مسافت  با تهران را در اولویت و دستور کار قرار دهد. وزیر نفت، احداث خط انتقال سوخت مشهور به تابش از مبدا رفسنجان به بیرجند به مشهد که مصوب سال ۱۳۸۶ بوده مورد مطالبه نمایندگان انتظار داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت احداث آن تدابیر لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: گناه بزرگ تمدن غرب در مورد بانوان قابل جبران نیست

ضرورت اقدامات جدی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ارزشمند

هاشمی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، پرچمدار جبهه مقاومت به امت اسلامی، گفت: حماسه افتخارآفرین و مقتدرانه نمازجمعه اخیر را به رهبر معظم انقلاب تبریک عرض کرده و برای دولت وفاق ملی کمال موفقیت را آرزو می کنم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت مجدد برای حادثه تلخ معدن معدنجوی طبس، اذعان داشت: از اقدامات مؤثر مجلس شورای اسلامی به ویژه ریاست مجلس تشکر می کنم و ضرورت دارد اقدامات جدی پیشگیرانه، بازدارنده و تنبیهی نسبت به عاملان مؤثر در این واقعه به فوریت انجام شود و تمهیدات لازم برای حمایت مؤثر و پایدار از خانواده های جانباختگان عزیز صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه مواد معدنی مقام اول تا پنجم کشور و بزرگ ترین ذخیره های طلا و زغال سنگ کشور را دارد، گفت: با این حال این استان کمترین سهمی از مسئولیت اجتماعی و حقوق دولتی ندارد و سکنه کنار معادن طلا به نان شب خود محتاج هستند اما صاحبان صنایع و معادن به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده و معیشت مردمی که در معادن زغال و طلا کار می کنند گریه دار است لذا ضرورت دارد اقدامات لازم جهت این تکلیف مهم صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی ارزشمند باعث شده معادن ارزشمند این استان هیچ ارزش افزوده ای نداشته و به ثمن بخس فروخته شود، اظهار داشت: باید اقدامات جدی برای فرآوری مواد معدنی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت مدیرعامل شرکت کویر تایر در پی شهادت دکتر محسن فخری زاده

دولت در تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان و بیرجند-سرخس اهتمام جدی داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: شرکت های دولتی علیرغم فعالیت های وسیع معدنی و تخریب زیرساخت های حداقلی جاده ای هیچ اقدامی برای تأمین زیرساخت های استان انجام نداده اند و ضرورت دارد به این تکلیف اساسی عمل کنند. علیرغم آنکه شرکت های دولتی و غیردولتی در امور صنایع و معادن استان حضور فعال دارند، حساب های بانکی آنها در تهران متمرکز و باعث تشدید ناترازی منابع بانکی شده و مالیات های مربوطه هنوز هم در تهران و خارج استان پرداخت می شود لذا باید تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به نقش حیاتی کریدورهای حمل و نقل در سطح داخلی و بین المللی و ضرورت تقویت سهم ایران اسلامی در کریدورهای بین المللی، ضرورت دارد دولت در تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان و بیرجند-سرخس اهتمام جدی داشته باشد ولی متأسفانه این پروژه حیاتی مورد کم مهری قرار گرفته و ضرورت دارد وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه اهتمام فوری و جدی در این خصوص اعمال کنند که این درخواست مجامع نمایندگان شرق کشور است که روز گذشته به صورت مکتوب تحویل ریاست سازمان برنامه و بودجه شده و پیگیری خواهد شد.

هاشمی خطاب به وزیر راه گفت: از شما انتظار داریم در پاسخ مجمع نمایندگان استان، دستور لازم جهت حفظ بیمارستان شهید رحیمی را در تأمین اجتماعی بیرجند مبذول دارید و از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضای به روز رسانی و بازنگری فهرست مناطق کمتر توسعه یافته و افزوده شدن بخش های مرکزی بیرجند را داریم.

بیشتر بخوانید   ۶ کشته و زخمی در تصادف محور نهبندان- زاهدان

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه 70 درصد تخم مرغ مصرفی استان خراسان جنوبی توسط مرکز توزیع این استان عرضه می شود، عنوان کرد: افتخار داریم تخم مرغ را در 6 ماه گذشته با قیمتی پایین تر از قیمت مصوب عرضه کرده اند. با توجه به مشکلات پیش آمده انتظار داریم به جهت حمایت از تولید، استمهال لازم برای بازپرداخت تسهیلات اعطایی به آنها به فوریت انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشش درآمدی عمده محصولات کشاورزی استان بالا است از این رو تقاضا داریم صادرات محصولات زرشک، زعفران و عناب استان خراسان جنوبی در اولویت کاری قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

پایان پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها