کاهش ۲۲ درصدی متوفیان سوانح جاده‌ای در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم افزایش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات جاده‌ای در استان شاهد کاهش ۲۲ درصدی متوفیان این سوانح بوده‌ایم که این نشان از کاهش شدت تصادفات دارد.

به گزارش پیام خاوران، سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی  اظهار داشت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند مردم قانون‌مدار» انتخاب شد.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم بر اساس روش‌های سنتی نمی‌توان کنترل‌ها را انجام داد و نیاز بوده تحول و تغییری در انتظامی وجود داشته باشد که خوشبختانه در پلیس راهور و پلیس‌راه این اقدام به‌خوبی انجام شده و در حال حاضر تقریباً بالغ بر ۸۰ تا ۸۵ درصد کارها به‌صورت هوشمند انجام می‌شود.

افزایش ۷ درصدی ترددهای جاده‌ای در استان

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی افزود: ثبت تخلفات و جرایم رانندگی به‌صورت الکترونیکی، ترسیم کروکی‌ها به‌صورت آنلاین و حتی کنترل هوشمند جاده‌ای از وضعیت صحنه‌های تصادف به‌صورت هوشمند در سر صحنه از جمله موارد هوشمندسازی در حوزه فعالیت‌های پلیس‌راه است.

رضایی در خصوص وضعیت تصادفات در استان گفت: در 9 ماهه امسال ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که به‌طورقطع میزان ترددها بیش از این‌ها بوده چون در برخی از مسیرها شاید ترددشمار وجود نداشته باشد و این آمار در واقع آماری است که توسط ترددشمار هوشمند ثبت می‌گردد و تقریباً ین آمار نشان از ۷ درصد افزایش ترددها در سطح جاده‌های استان دارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در طی 6 ماهه ماهه امسال نزدیک به ۴۰ نفر در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر جان خود را ازدست‌داده‌اند.تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی جان ۱۴۴ نفر را گرفت.

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا تاریخ ۱۸ مهرماه تعداد ۱۴۴ نفر در سطح استان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را ازدست‌داده‌اند که این عدد رقم بسیار بالایی است.

بیشتر بخوانید   چهار شتر در برخورد با کامیون تلف شدند

۳۳۴۰ فقره تصادف جاده‌ای در استان

رضایی با اشاره به اینکه تعداد مجروحان سوانح رانندگی استان از ابتدای امسال تا مورخ ۱۸ مهرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ نفر کمتر بوده است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تا ۱۸ مهرماه جاری تعداد ۵ هزار و ۹۰۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در استان مجروح شده‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم این آمار کاهشی اما زمانی به نقطه مطلوب خواهیم رسید که هیچ‌کس در جاده‌های استان آسیبی نبیند و مردم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند تا ضمن ایمنی جاده‌ها مردم سفرهای خوشی را تجربه کنند و نیاز به جریمه کسی در جاده‌ها نباشد.

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی افزود: تعداد تصادفات در جاده‌های استان کاهش نیافته بلکه آنچه که وجود دارد این است که شدت تصادفات کاهش پیدا کرده است.

رضایی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا ۱۸ مهرماه جاری میزان۲۲ درصد متوفیان حوادث رانندگی در استان و ۷ درصد تعداد مجروحین تصادفات جاده‌ای کاهش‌یافته اما کل تصادفات ۱۴ درصد افکاهش یافته است.

وی از وقوع ۳ هزار و ۳۴۰ فقره تصادف از ابتدای امسال تا هجدهم مهرماه در استان خبر داد و یادآور شد: لذا بایستی کاری کنیم که حتی این میزان هم وجود نداشته باشد زیرا خسارت‌های رانندگی خسارت‌های بالایی از نظر مالی بوده و مردم را دچار مشکل می‌کند.

واژگونی در صدر علت اصلی تصادفات جاده ای استانرئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تصادفات در جاده‌ها با داخل شهر بسیار متفاوت است، بیان کرد: بر اثر یک تصادف مهمی که در هفته‌های گذشته در جاده‌های استان وجود داشته به دلیل واژگونی یک خودروی تیبا ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید   اربعین،فصل تنها شدن دل |خدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی آغاز شد

رضایی ادامه داد: تأکید می‌شود در جاده‌های استان حتماً سرنشینان عقب ماشین هم از کمربند ایمنی استفاده نمایند.وی گفت: جاده‌های استان جاده‌های کویری است و اغلب تصادفات استان از نوع واژگونی است.

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی با بیان اینکه واژگونی تنها بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی نیست برخی از مواقع بر اثر عدم تمرکز است، اضافه کرد: تعداد هزار و دو نفر در استان بر اثر واژگونی تصادفات در جاده‌ها مجروح شده‌اند لذا بیش از ۵۰ درصد مجروحین و متوفیان و حتی تصادفات استان بر اثر واژگونی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها