لزوم ثبت اجاره‌نامه املاک در سامانه معاملات املاک برای استفاده از معافیت مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از لزوم ثبت اجاره‌نامه املاک در سامانه معاملات املاک برای استفاده از معافیت مالیاتی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی کریمدادی اظهار داشت: اعمال معافیت‌های مالیاتی اجاره املاک موضوع تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم منوط به ثبت قراردادها در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور یا سامانه الکترونیک ثبت اسناد است.

وی، با بیان اینکه مالکان مجتمع‌های مسکونی با بیش از ۳ واحد استیجاری ساخته شده با الگوی مصرف مسکن از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: درآمد ناشی از اجاره مسکن در تهران تا ۱۵۰ مترمربع و در سایر نقاط کشور تا ۲۰۰ مترمربع زیربنا از پرداخت مالیات معاف است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی، با بیان اینکه مالکان واحدهای اجاره‌ای در قراردادهای سه سال به بالا از معافیت ۱۰۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: درآمد اجاره سرپرستان خانوار تا سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق و موجرینی که همزمان در واحد دیگری مستأجر هستند تا سقف اجاره‌ پرداختی مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف است.

به گفته کریمدادی، واحدهایی که میزان اجاره بهای آن‌ها حداقل ۱۵ درصد کمتر از ارزش اجاره منطقه باشد از ۵۰ درصد تخفیف مالیات بر درآمد و در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای سه فرزند یا بیشتر، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و یا سه دهک پایین درآمدی از ۱۰۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

انتای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ارائه تسهیلات ویژه بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها