چرخه سبز در بیرجند؛ مشارکت شهروندان در کاهش و بازیافت زباله

مرتضی تقینژاد، دبیر انجمن محیطزیستی ناجیان طبیعت سرزمین خورشید در گفت وگو با پیام خاوران، گفت: شهروندان بیرجندی میتوانند با نصب نرمافزار «چرخه سبز» از درگاههای اینترنتی و ثبت درخواست جمعآوری پسماند، نقش مهمی در کاهش تولید زباله، توسعه فرهنگ بازیافت و تقویت اقتصاد چرخشی داشته باشند.
وی با اشاره به هفته محیط زیست اظهار داشت: سازمانهای مردمنهاد محیط زیستی نقش مهمی در جلب مشارکتهای مردمی در حوزه محیط زیست دارند و میتوانند در فرهنگسازی و همراهسازی جامعه با اهداف سازمان محیط زیست اثرگذار باشند.
وی افزود: انجمن محیطزیستی ناجیان طبیعت سرزمین خورشید تلاش کرده است با رویکرد کارآفرینی اجتماعی و استفاده از فناوری، یک کسبوکار محیطزیستی در حوزه پسماند ایجاد کند تا سهمی در توسعه اقتصاد چرخشی داشته باشد.
دبیر این انجمن ادامه داد: سامانه آنلاین «چرخه سبز» به عنوان یک بستر جمعآوری پسماند از درب منازل در شهر بیرجند طراحی شده و توانسته مدل عملیاتی مؤثر و پایداری در مدیریت پسماند شهری ایجاد کند.
تقینژاد بیان کرد: این سامانه با حمایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند و اجرای کمپینهای آموزشی و آگاهیبخشی، موجب افزایش مشارکت اجتماعی و ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبدا شده است.
وی گفت: سامانه هوشمند چرخه سبز با استفاده از فناوری و تحلیل دادههای شهری، زمینه مشارکت بیشتر شهروندان در مدیریت پسماند را فراهم کرده است.
دبیر انجمن محیطزیستی ناجیان طبیعت سرزمین خورشید در پایان تأکید کرد: شهروندان بیرجندی میتوانند با نصب این نرمافزار و ثبت درخواست جمعآوری پسماند، در کاهش زباله، حفظ محیط زیست و توسعه اقتصاد چرخشی نقش مؤثری ایفا کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها :چرخه سبز در بیرجند ، دبیر انجمن محیطزیستی ناجیان طبیعت سرزمین خورشید ، مشارکت شهروندان در کاهش و بازیافت زباله
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0