انعقاد تفاهم همکاری بین دانشگاه بیرجند و موسسه هریوا افغانستان

تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و موسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان به امضای روسای ۲ دانشگاه رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و موسسه تحصیلات عالی هریوا افغانستان روز چهارشنبه با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس موسسه تحصیلات عالی هریوا و شماری از مسوولان ۲ دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور هیات رئیسه موسسه تحصیلات عالی هریوا در این دانشگاه گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان نگین آموزش عالی شرق کشور در عرصه دانشجویی جزء دانشگاه‌های جامع سطح ۲ کشور است.

احمد لامعی‌گیو با اشاره به تاریخچه استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند و تاکنون ۲۹ هزار دانشجو از این دانشگاه دانش‌آموخته شده‌اند.

وی جذب دانشجویان بین‌الملل را سیاست راهبردی دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه بیرجند با اولویت کشور‌های همسایه و در صدر آن کشور افغانستان به دنبال جذب دانشجویان کیفی از شبه قاره و تاجیکستان است.

رئیس موسسه تحصیلات عالی هریوا هم گفت: این دانشگاه با یک دهه فعالیت آموزشی و پژوهشی به عنوان اولین دانشگاه غیردولتی و خصوصی در غرب افغانستان شناخته می‌شود.

عبدالسمیع، ولی زاده به مزیت مرز مشترک استان خراسان جنوبی با استان هرات افغانستان اشاره کرد و افزود: وجود مرز مشترک عامل مهمی برای برقراری ارتباط بین این ۲ دانشگاه است.

محمدرفیق شیرزی، معاون دانشجویی موسسه تحصیلات عالی هریوا در این جلسه با اشاره به حضور ۱۶۰ دانشگاه خصوصی در کشور افغانستان گفت: تاکنون پنج هزار دانشجو از این مؤسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آموزشی، تبادل اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران، تسهیل شرکت و حضور دانشجویان و پژوهشگران در فعالیت‌های علمی نظیر دوره‌های آموزشی و مهارتی، سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها و تبادل تجربه، تسهیل تبادل تجربیات و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک براساس منافع مشترک بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه را شامل می‌شود.

همچنین به منظور پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه و اجرای تعهدات طرفین، کمیته راهبردی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین تشکیل می‌شود و این کمیته مسئول پیشبرد برنامه‌ها و نظارت بر حسن انجام کار است.

به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا چهار سال تمام شمسی است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

بیشتر بخوانید   ۵۵۰ بسته معیشتی در شهرستان سربیشه توزیع شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها