مشارکت ۳۸۰۰ دانش آموز و معلم خراسان جنوبی در بهینه سازی مصرف گاز + عکس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار دانش آموز و یک هزار و ۸۰۰ معلم ابتدایی استان، در آموزش و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی با محوریت مصرف بهینه ایمن و پیشگیری از هدر رفت گاز طبیعی در سطح مدارس استان، مشارکت دارند.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی با مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: آموزش دانش آموزان دوره‌های تحصیلی به منظور نسلی آشنا به مسائل منابع انرژی و ارتقاء سطح دانش خانواده‌ها در قالب همیارانرژی و فرهنگ سازی مصرف بهینه از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود فضای آموزشی را یکی از چالش‌های عمده آموزش و پرورش در خراسان جنوبی برشمرد و افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی در کنار فعالیت‌های فرهنگی با ورود به امر مقدس مدرسه سازی می‌تواند یاریگر نظام تعلیم و تربیت در ارتقای فرایند یاددهی و یادگیری باشد.

وی بر مشارکت نظام تعلیم و تربیت در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در بین دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت کاربردی جامعه فرهنگیان به عنوان سفیران انرژی در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در مراکز آموزشی می‌تواند ارزش آفرین باشد.

خراسان جنوبی استان سبز در نهضت گاز رسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در این مراسم گفت: خراسان جنوبی با گازرسانی به ۱۰۰ درصد شهرستان‌ها و بیش از ۹۹ درصد روستاها، به عنوان استان سبز، در نهضت گازرسانی به شمار می‌رود.

رحمان محمودی بیان کرد: باهمراهی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و در سال جاری بیش از یک هزار و ۷۴۰ روستا در استان با اعتبار یک میلیارد و۵۹۳ میلیون تومان گازرسانی شد که با این اقدام تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به تعریف و اجرای یک هزار و ۲۵۰ پروژه در این بازه زمانی، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم دارا بودن دومین ذخایر گازی و سومین تولید کننده گاز جهان، متأسفانه چهارمین مصرف کننده گاز نیز در سطح جهان به شمار می‌رود که این مهم ضرورت فرهنگ سازی برای بهینه سازی مصرف را دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید   ۴۲ درصد وقف‌های خراسان جنوبی، محرمی است

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی، وابستگی به گاز روسیه، به عنوان اولین تولیدکننده گاز جهان را ۶۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت:  این در حالی است که وابستگی ایران به گاز ۱۰۰ درصد بوده که بخش عمده آن نیز در بخش خانگی مصرف می‌شود.

محمودی، هزینه احداث و افتتاح یک پالایشگاه گاز را ۴٫۵ میلیارد دلار برآورد کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگ سازی، مروج ارزش‌ها و پاسدار فکر و اندیشه نوجوانان با ورود به عرصه بهینه سازی مصرف می‌تواند نقش موثری در صرفه‌جویی مصرف گاز داشته باشد.

به گفته وی با عایق کاری موتورخانه‌ها و لوله‌ها می‌توان ۲۴ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کرد که در کل مبلغی می‌شد که با آن می‌توان پالایشگاه گاز ساخت و به بهره‌برداری رساند و تحقق این امر نیازمند مشارکت عمومی و بسیج همگانی است.

شایان ذکر است شرکت گاز خراسان جنوبی در تولید و چاپ قریب ۷۵ هزار جلد کتاب قصه دانایی و توانایی برای دوره‌های  پیش دبستانی و ابتدایی، به منظور ارتقاء مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان، توسعه فرهنگ عمومی و بهینه سازی  مصرف انرژی، مشارکت داشته است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها