شتاب برای اتصال روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: درحال حاضربیش از ۸۰درصد روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات  متصل است.

به گزارش ” پیام خاوران ”  مصطفی بهی عصر امروز بمناسبت  هفته ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت:از ابتدای دولت با شتاب گرفتن طرح های توسعه ارتباطات روستایی، ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری با احداث یا ارتقاء ۱۵۰ سایت دیگر همراه در سطح روستاهای استان، میزان اتصال روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات به بالای ۹۵ درصد می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای دولت مردمی، ایران قوی، با احداث ۵۱ سایت جدید و ارتقاء ۹۸ سایت تلفن همراه، ۲۵۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که موجب برخورداری اهالی شریف این روستاها از خدمات مبتنی بر این شبکه به خصوص آموزش آنلاین و اینترنت پرسرعت همراه شده است.

وی به افتتاح ۷ طرح بزرگ ارتباطی کشور که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اشاره کردوگفت: در بخش افتتاح توسعه شبکه ملی اطلاعات در ۴۰۰۰ روستای کشور، روستای حسن آباد علیا شهرستان زیرکوه، به نمایندگی از این ۴ هزار روستا که در ۲۰ ماه گذشته از آغاز بکار دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده افتتاح شد.

اتصال روستای تاریخی فورگ درمیان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با ارتقاء سایت تلفن همراه روستای فورگ، پوشش اینترنت پرسرعت همراه در این روستا برقرار شد.

بهی، با اعلام ارتقاء تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای فورگ درمیان، از برقراری اینترنت پرسرعت همراه، در این روستا خبر داد.

بیشتر بخوانید   صدور 10 پروانه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی

وی عنوان کرد: در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، با ارتقاء این سایت بیش از ۲۵۰ خانوار شریف این روستای تاریخی و گردشگری از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: ارتقاء تکنولوژی این سایت با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی و در شبکه همراه اول انجام شده است.

برقراری پوشش اینترنت پرسرعت همراه برای ۴۰۰ خانوار روستایی دیگر خراسان جنوبی 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: برای اتصال ۵ روستای استان، تکنولوژی ۴ سایت دیگر تلفن همراه ارتقاء یافت.

بهی با اشاره به شتاب گرفتن اجرای برنامه های توسعه ارتباطات روستایی استان عنوان کرد: با ارتقاء این سایت ها، ۵ روستای گرازان شهرستان قائنات، سرند شهرستان بشرویه، سفال بند شهرستان سربیشه و نوده و چناران جدید شهرستان زیرکوه با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرا شده اند.

وی اظهار داشت: برای اتصال باقی مانده روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات طی سال جاری نیز اجرا یا ارتقاء ۱۵۰ سایت در دستور کار این اداره کل قرار دارد که ازین تعداد عملیات اجرایی ۲۰ سایت در حال انجام است و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها