۳ بانک امانات تجهیزات پزشکی در بیرجند فعال است

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از وجود سه بانک امانات تجهیزات پزشکی در شهر برای تحقق اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر خبر داد.

حسین ذاکریان در گفتگو با “پیام خاوران” اظهار داشت: سه بانک امانات تجهیزات پزشکی در راستای تحقق اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر و به منظور رفع آلام آسیب دیدگان و کمک به  بهبود و سلامت بیماران در شهرستان بیرجند فعال است.

وی با اشاره به اینکه سه بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر بیرجند در خانه های هلال بجد، خراشاد و بانک امانات تجهیزات پزشکی اصلی بیرجند نیز در اداره هلال احمر بیرجند  فعال است، افزود: توسط خیرین در خانه هلال امام رضا(ع) بیرجند نیز تجهیزات پزشکی برای استفاده نیازمندان فراهم شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند با تشکر از همکاری مردم و خیران در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز بانک امانات پزشکی تصریح کرد: خیران و داوطلبان نیکوکار شهرستان بیرجند با توجه به نیاز بعضی از بیماران، یک دستگاه ساکشن پرتابل رومیزی برقی را چندی پیش به ارزش  ۲۵ میلیون ریال به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر بیرجند اهدا کردند.

ذاکریان اظهار داشت: در بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر بیرجند کپسول اکسیژن ، ویلچر، واکر،  عصا،  اکسیژن ساز،  تشک مواج ،پالس اکسی متر و … وجود دارد.

وی بیان کرد: بعضی از این تجهیزات پزشکی توسط هلال احمر و بقیه آنها را خیرین تهیه کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند با بیان اینکه  مددجویان هرسال یک بار می‌توانند از حمایت‌های درمانی هلال احمر  استفاده کنند عنوان کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان داوطلب در سامانه مربوط در شهرستان بیرجند ثبت‌نام کرده‌اند که در  فعالیت‌های حمایتی، مشارکتی، اجتماعی و پزشکی با ما همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید   نماز جمعه پس از ۱۰ ماه در بیرجند برگزار می‌شود

ذاکریان افزود: در طول سال طرح‌های مختلفی را مانند طرح ارمغان مهر و  هلال رحمت اجرا می‌کنیم.

وی گفت: دو کارگاه خود اشتغالی حوله بافی و تو بافی هم  راه‌اندازی شده و دوره‌های آموزشی برای افراد علاقه‌مند در این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند خاطرنشان کرد: در طول سال سبدهای معیشتی در قالب طرح‌های حمایتی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تجهیزاتی مانند تخت بیمارستانی، ویلچر، عصا، واکر، ساکشن، مانومتر، دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن و سایر اقلام و امکانات پزشکی را برای استفاده بیماران و کمک به بهبود و سلامت آنها را به واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند اهدا کنند.

ذاکریان ادامه داد: تجهیزات پس از جذب، تفکیک و بر اساس نوع وسیله پلاک دار شده و در بانک امانات پزشکی نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز به صورت امانت در اختیار مددجویان قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها