دشمن تمام قد با نفاق مدرن و دروغ به دنبال تضعیف انقلاب است

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر ضرورت وجوب شناخت توطئه‌های روز دشمن و تبیین آن برای جامعه، گفت: امروز دشمن تمام قد در میدان است و با نفاق مدرن و دروغ به دنبال تضعیف انقلاب است.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رحیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه بیرجند با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: در این شرایط همه مردم و مسئولان باید گوش به فرمان رهبری باشند.

وی با اشاره به اینکه «زن، زندگی، آزادی» کلماتی از متن اسلام است که دشمنان آن را سر می‌دهند بیان کرد: اما اراده و هدف دشمنان با سر دادن این شعار از بین بردن جایگاه زن، زندگی عفیفانه و آزادی مشروع و تحت لوای حاکمیت الهی هستند که باید برای خنثی شدن این توطئه، دستاوردهای نظام و انقلاب را تبیین کنیم.

خطیب جمعه موقت بیرجند به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش دشمن برای تهدید امنیت ملی و وحدت ملی اشاره کرد و گفت: امروز همه و به‌ویژه مسئولان فرهنگی و معلمان و اساتید باید رسالت غدیری خود در تبلیغ جریان حاکمیت الهی و خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان انجام دهند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: بشریت همیشه دل مشغولی دارند که چگونه مشکلات خود را حل و کمبودهایشان را رفع کنند و چگونه به زندگی برسند که احساس خوشبختی کنند و صدای این نیاز در روح و جان همه انسان‌ها بلند است و در طول تاریخ بشر همه انسان‌ها به نوعی در مقام پاسخ به این نیاز اقداماتی انجام دادند و شواهد قطعی تاریخ نشان می‌دهد که اکثر آنان به این مهم نرسیدند و اشخاص ناکام و ناقص با زندگی که رنگ و بویی نداشته دنیا را ترک کردند.

بیشتر بخوانید   برگزاری ۸۰۰ برنامه به مناسبت دهه بصیرت و میثاق با ولایت در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه خداوند برای نیازهای انسان و پاسخ حکیمانه به آن، برنامه بسیار جامع قرار داده است، گفت: حکمت قطعی خداود بر این تعلق گرفت که اولین بشری که آفرید تا آخرین بشری که در این کره خاکی قبل از قیامت می‌ماند، انسان‌هایی باشند که با این نسخه قطعی آگاهی کامل داشته باشند اولیای و سفرا و فرستادگان او باشند و در رأس آنان وجود حضرت محمد (ص) را قرار داد و کامل‌ترین و جامع‌ترین نسخه را به دست ایشان رونمایی کرد و به بشر آموزش داد و آگاهی بخشید.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام الگوی تام و کامل برای همه بخش‌های زندگی بشریت به ویژه مسلمانان در عصر آخرالزمان است. گفت: آیا بنای عالم و خالق این عالم بزرگ این بوده که بشر اینگونه زندگی کند؛ قطعاً جواب منفی است.

امام جمعه موقت بیرجند به تشریح کوتاه ابعاد زندگی و ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) پرداخت و افزود: امروز بشری که در اوج جهل و فقر به سر می‌برد باید به بهترین روش تفهیم شود و به این بلوغ و توان علمی و اخلاقی برسد که تنها راه وصول به همه خوبی‌های عالم این است که یک پرچم بلند و والای به نام محمد و آل محمد(ص) در بالا قرار بگیرد و همه بشریت حول این پرچم برافراشته الهی بچرخند و این شیرازه و شالوده تمام معارف اسلامی است تا اینچنین اکمال دین و اتمام نعمت برای آنان اتفاق بیافتد و فلسفه آفرینش محقق و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکر (ص) پیام خداوند را به مردم رساندند و عده‌ای هم شنیدند اما پای کار نماندند و گرفتار شدند، افزود: اما این حاکمیت اسلامی بلافاصله پس از رحلت پیامبر اسلام دچار فروپاشی نرم شد چون مردم پای کار نبودند.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند:سرمایه عظیم دفاع مقدس باید مورد مطالعه و الگو قرار گیرد

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: شناخت امام زمان از وظایف شیعیان بوده و در روایات آمده است که هرکس امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

خطیب جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: امام رضا(ع) با حدیث سلسلة الذهب جایگاه ولایت را تبیین کرد که اعتقاد به امامت و نفی طاغوت شرط توحید کامل است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی مردم، تصریح کرد: در همه عرصه‌ها فردی و اجتماعی وقتی می‌توانیم یاریگر امام زمان (عج) و زمینه‌ساز حاکمیت مطلق الهی باشیم که دنبال توقع و تشکر و قدردانی نباشیم و اعتقاد به این داشته باشیم که حقیقت زندگی ما پس از مرگ اتفاق می‌افتد تا بتوانیم ایثار و نقش‌آفرینی کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه یاد مکرر خدا در کنار غفلت‌های آخرالزمانی زمینه را برای الگوگیری از پیامبر اسلام فراهم می‌کند، عنوان کرد: وقتی جریان کفر در مقابل جریان حاکمیت الهی صف‌آرایی می‌کند، برخی حاج قاسم‌وار و شهید مطهری‌وار می‌روند تا مسیر ظهور را آماده‌تر کنند اما عده‌ای هم باید برای یاری ولی خدا بمانند.

وی به دیدار نمایندگانی از مردم خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بحث اصلی خود در این دیدار، به ضرورت مراقبت کامل و چند برابری ملتها و مسئولان کشورها در دوران تحولات بزرگ جهانی پرداختند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها