خراسان جنوبی، میزبان مانور تمرینی آموزشی آمادگی در برابر سیلاب منطقه جنوب شرق کشور

مانور تمرینی آموزشی آمادگی در برابر سیلاب منطقه جنوب شرق کشور ۱۵ آذر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“بنا بر اعلام سخنگوی ستاد مدیریت بحران صنعت آب و برق خراسان جنوبی، مانور منطقه‌ای تمرینی – آموزشی جنوب شرق کشور ۱۵ آذرماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

عباس سارانی افزود: این مانور آموزشی- تمرینی در حوزه مدیریت بحران وزارت نیرو با حضور استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هم افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه‌ها برای امدادرسانی در زمان طلایی و ساعات اولیه وقوع حوادث، استفاده بهینه از ظرفیت‌هایی اعم از نیروی انسانی، مالی، تجهیزات، و توانمندی‌های استان‌های معین و دستگاه‌های همکار در استان و آشنایی آنان با منطقه عملیاتی و محدوده تحت پوشش از جمله دلایل برگزاری این مانور است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران صنعت آب و برق خراسان جنوبی، ادامه داد: ارزیابی کاستی‌هایی موجود و انجام اقدامات لازم در خصوص رفع آن، شفافیت نقش‌های و تسهیل در پاسخگویی دست‌اندرکاران، جلوگیری از موازی‌ کاری‌ها و هدررفت سرمایه و انسجام‌بخشی و ایجاد وحدت رویه در مدیریت بحران و بهبود نحوه برنامه‌ریزی، ایجاد بستر مناسب به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات موفق و کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از بحران‌ها از دیگر دلایل برگزاری مانور است.

سارانی افزود: برای اجرای صحیح این مانور هفت کمیته تحت عنوان کمیته‌های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، انفورماتیک و ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمان‌هایی همچون آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تعطیلی‌ نانوایی‌ها صدای مردم بیرجند را درآورد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها