بهره‌برداری از ۴۹ طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در بیرجند

۴۹ طرح عمرانی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی شهرستان بیرجند با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران”، احیا و مرمت قنات روستای خوشینه از توابع شهرستان بیرجند به نمایندگی از ۴۹ پروژه عمرانی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی این شهرستان با اعتبار ۵۱۳ میلیارد ریال صبح امروز با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسئولان استان بهره‌برداری شد.

سردار محمد زهرایی در این مراسم اظهار داشت: خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داده و اکنون شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها هستیم. اجرای طرح آبخیز تا جالیز به صورت مشترک بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم آغاز شد و اجرای عملیاتی این طرح همزمان با هفته بسیج در چند استان کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در خراسان جنوبی و مشکلاتی که برای بخش کشاورزی و دامداری ایجاد شده، حداقل آب‌های موجود را باید حفظ و به نحو احسن استفاده کرد. براساس طرح آبخیز تا جالیز از آبخوان داری تا آبخیزداری باید قنوات، استخر ذخیره آب و کانال کشی تا مزارع انجام شود که در این طرح انجام مطالعات، نقشه و نظارت با جهاد کشاورزی و کار اجرایی با بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: امیدواریم پروژه‌هایی که در استان خراسان جنوبی آغاز شده در بازه زمانی کوتاه حداقل تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.

زهرایی از برگزاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در ۱۳ شهریورماه سال آینده در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: دو سال قبل اجلاسیه جهادگران در فردوس و با حضور مسئولانی از دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس جمهور و جهادگران سراسر کشور به صورت ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید   تردد بیش از 5 میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه در محورهای خراسان جنوبی ثبت شد

وی بیان کرد: اجلاسیه شهدای جهادگر در سال ۱۴۰۳ چند هدف را دنبال می‌کند که اولین هدف زنده ماندن نام و یاد ۱۳ شهریور به عنوان شروع کننده حرکت‌های جهادی در کشور توسط مقام معظم رهبری است‌. هدف بعدی متوجه کردن نظرها از سراسر کشور به استان کم برخوردار خراسان جنوبی است و هدف دیگر از برگزاری اجلاسیه شهدای جهادگر پاسداشت خانواده‌های عزیز و شهدایی است که گمنام به جنگ با فقر و محرومیت می‌روند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها