اجرای طرح نظارت بر صحت عملکرد ترازوی اصناف در خراسان جنوبی

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از اجرای طرح ویژه نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی با همکاری دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان، صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی دستورانی امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و همچنین فرارسیدن سال جدید و پیش بینی افزایش مبادلات تجاری در بازار و به ویژه بازار مواد غذایی و مطالبات مردمی و ضرورت نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی و مورد استفاده اصناف، طرح ویژه نظارت بر وسایل توزین و سنجش، از ۲۲ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین سال آینده در استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف، برای مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی و برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیادفروشی اجرا می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی به صورت طرح ویژه، برای بازدید از مراکز عرضه، به ویژه صنوفی که در صورت عدم صحت عملکرد ترازو‌های آنها، تاثیر بیشتری در از بین رفتن حقوق عامه مردم دارند از جمله شیرینی فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل و خشکبار، میوه و تره بار، قصابی و پروتئین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه‌های عرضه سوخت و سایر مراکز، اقدام می‌شود که در این بازدید‌ها نمایندگانی از دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان، صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی حضور دارند.

نظارت دامپزشکی بیرجند بر مراکز عرضه فرآورده‌های خامی دامی

عبدالله حمزه‌ای نیز از بازرسی واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی با نزدیک شدن به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی گفت: با توجه به نیاز مردم به انواع فرآورده‌های خام دامی و نزدیک شدن به عید نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید   زلزله نهبندان خسارتی نداشته است/ اعزام 3گروه پیشرو به نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند افزود: کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی شهرستان به صورت ۲ شیفت صبح و عصر کار بازرسی و نظارت را انجام می‌دهند.

حمزه ای اظهار کرد: سردخانه‌ها، رستوران‌ها، مراکز تولید و پخش و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان به منظور بررسی سلامت و کیفیت فرآورده‌ها مورد بازدید و پایش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها