سرنشینان ۷۰۰ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۲۷ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای استان خبر داد و گفت: طی هفته گذشته توسط عوامل راهداری استان به ۷۰۰ خودرو گرفتار در برف امدادرسانی شده است.

به گزارش “پیام خاوران”  اسداله جلال‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت:  با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی هفته گذشته در استان و اولویت بازگشایی محور های اصلی و شریانی ۲۷ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی توسط نیروهای راهداری در سطح محورهای استان انجام شده است.

وی بیان کرد: این حجم از عملیات برف‌روبی در راه‌های شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، نهبندان، زیرکوه، درمیان، سرایان،قاین، فردوس، بشرویه، طبس و زیرکوه استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از بازگشایی کامل محورهای اصلی و شریانی استان خبر داد و گفت: در پی بارش‌های سنگین برف طی هفته گذشته تاکنون کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه بودیم که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه تمامی مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

جلال‌زاده با بیان اینکه ۲۴۷ راهدار در طی هر روز در قالب تیم‌های راهداری به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی کردند افزود: ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در هر روز در استان و ۳۰ باب راهدارخانه مشغول خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای و هم استانی‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: طی این این مدت برای تسهیل در عبور و مرور و تردد ایمن در جاده‌های اصلی و شریانی استان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

بیشتر بخوانید   بیش از یک میلیارد ریال به مددجویان خراسان جنوبی کمک شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها