شرق باشکوه در نوروز ۱۴۰۳|آغوش باز ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای بازدید گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارگ کلاه فرنگی در شهر بیرجند همه روزه میزبان گردشگران  وعلاقمندان است گفت: بالغ بر یک میلیارد تومان برای بهسازی این اثر تاریخی هزینه شده است.

به گزارش “ پیام خاوران ” ، هادی شاهوردی امروز در بازدید از ارگ کلاه فرنگی بیرجند اظهارکرد:  ارگ کلاه فرنگی بیرجند که به عنوان سرمایه ملی و هویت بیرجند در مرکز خراسان جنوبی واقع شده و از جایگاه ویژه‌ای در بین آثار ارزشمند تاریخی این دیار کویری برخوردار است،

وی با بیان اینکه سال گذشته این اثر تاریخی به صورت موقت راه اندازی شده بود، افزود: امسال با نورپردازی، تفکیک بنا، و مناسب سازی برای بازدید عموم مردم آماده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع به صورت استانی و ۲۰ درصدآن از منابع مالی تامین شد، بیان کرد: برای تکمیل بازسازی این اثرتاریخی و ایجاد موزه سیاسی استان و فضاسازی مناسب حدود دو میلیارد تومان دیگر نیاز است..

شاهوردی همچنین از بازسازی، نورپردازی و محوطه سازی باغ رحیم آباد بیرجند نیز خبرداد و گفت: تاکنون برای این باغ که قدیمی‌ترین کاج کهنسال استان در آن واقع شده و گونه‌های گیاهی منحصر به فردی دارد حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده که ۲ میلیارد تومان آن بریا نورپردازی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی از آمادگی این اداره کل برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوص در ارائه فعالیت‌های مرتبط با گردشگری خبرداد.

وی گفت: برای بازدیداز ارگ کلاه فرنگی و باغ رحیم آباد علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ از این مکان‌ها دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی  بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته بیش از ۱۱۰ هزار نفر از آثار طبیعی و تاریخی استان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید   آغاز به کار 4 کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان سرایان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها