افزايش یک درصدی ترافیک در جاده‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی با توجه قرارگیری ماه مبارک رمضان در ایام نوروز ۱۴۰۳ از افزايش ۱ درصدی ترافیک جاده‌ای استان طی ده روز اول طرح نوروزی راهداری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ترددهای ثبت‌شده توسط ۸۰ دستگاه ترددشماری استان ۲ ميليون و ۸۳۴ هزار و ۶۴۰ تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد افزايش ۱ درصدی ترددها در محورهاي مواصلاتي استان بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۸۶ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۴۵۰ هزار و ۵۵۴ تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است.

جلال زاده یادآور شد: در مدت‌زمان مذکور تعداد ۲۷۰ هزار وسیله نقلیه وارد استان و ۲۷۱ هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی از محورهاي استان خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه طرح نوروزي سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است؛ و بیشترین تردد استان در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و قاین – گناباد و فردوس_بجستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: طی این مدت ۳ هزار و ۹ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان صورت گرفته و پاسخ داده شده است.

جلال زاده با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، ادامه داد: از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت فرمایند و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد نمایند. همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید   ۸۰۰ تن میوه شب عید در استان خراسان جنوبی عرضه شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها