شرق باشکوه در نوروز ۱۴۰۳|فروش ۴۰ میلیارد ریالی صنایع دستی خراسان جنوبی در نوروز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته بیش از ۴۰ میلیارد ریال انواع تولیدات دستی استان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی به فروش رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، حسنعلی فولادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون در ۳۵ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قالب ۳۱۴ غرفه عرضه و فروش در مرکز و شهرستان‌های استان فعال است.

وی بیان کرد: علاوه براین در ۲۸ چادر عشایری در مسیرهای مواصلاتی و ورودی شهرهای استان نیز نسبت به عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات عشایر اقدام می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع دستی، ۱۰ میلیارد ریال در کارگاه‌ها و ۳۰ میلیارد ریال مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی بوده است.

وی عنوان کرد: در ۲ هفته اخیر در مجموع ۱۳۷ هزار نفر مسافر و گردشگر از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی استان بازدید کردند.

فولادی گفت: ۵۷ کارگاه صنایع دستی به صورت کارگاهی – فروشگاهی (ورکشاپ) در استان فعال است که همزمان مسافران و گردشگران می‌توانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع دستی اقدام کنند.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته ۱۹ هزار نفر در طرح کارگاه‌گردی صنایع دستی استان شرکت کردند و این طرح کمک می‌کند تا مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع دستی آشنا شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان منجر به استقبال گسترده گردشگران از تولیدات صنایع دستی شده است.

وی گفت: تاکنون به ترتیب نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی و بافت‌های داری مانند گلیم، گبه و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع دستی استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید   جهش تولید در گندم‌زارهای خراسان جنوبی

فولادی با بیان اینکه بیشترین فروش صنایع دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است، اظهار کرد: اکنون ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.

وی ادامه داد: این صنعتگران در ۲۵ رشته صنایع دستی از جمله نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بافت‌های داری، گلیم، پلاس بافی، تولیدات چرمی، صنایع چوبی مانند معرق و منبت، خراطی سنتی، صنایع فلزی مانند قلم زنی و چلنگری و سایر فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها