توصیه‌های زیست محیطی در روز طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به مناسبت ۱۳ فروردین ماه روز طبیعت، توصیه‌های زیست محیطی به مسافران نوروزی و هم استان‌ها داشت و از آنها خواست در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

به گزاترش “پیام خاوران” اسدالله حاتمی با اشاره به اینکه ۱۳ فروردین امسال با ماه رمضان و سالروز شهادت حضرت علی (ع)  از هم استانی‌ها و مسافرین نوروزی  خواست ضمن رعایت اخلاق و رفتار اسلامی در این روز، با همت و تلاش خود ضمن بهره‌مندی از این موهبت‌های الهی و ارزش‌های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و به کاربستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حفاظت محیط زیست استان در روز ۱۳ فروردین اقدام به توزیع پلاستیک زباله در خروجی شهرهای استان و تفرجگاه‌ها خواهد کرد که هدف از این اقدام پاکسازی طبیعت و جلوگیری از رهاسازی زباله‌هاست.

حاتمی بیان کرد: مردم با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری شود.

وی گفت: گردشگران کیسه مخصوص جمع‌آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های خود را در جنگل، کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رها نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبر و اره از دیگر توصیه‌ها به مردم است و لازم است به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرید.

حاتمی گفت: طبیعت گران سیزده نوروز در صورت مواجهه با تخلف‌هایی همچون آلودگی هوا، زباله و پسماندها، شکار حیات وحش و … می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا سریعا  موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   ۴۴ زوج خراسان جنوبی مهمان طرح همسایه آستان قدس رضوی شدند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها