تجمع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

شماری از مردم بیرجند شب گذشته همگام با سایر هموطنان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق در میدان ابوذر این شهر تجمع کردند.

به گزارش “پیام خاوران” شامگاه دوشنبه مردم با اجتماع در میدان ابوذر بیرجند و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خشم و انزجار خود را از تداوم جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی ابراز داشتند و خواستار اقدام قاطع در برابر این جنایت‌ها شدند.

حجت الاسلام ولوی مدرس حوزه در اجتماع مردمی دانشجویی ضد صهیونیستی با بیان اینکه این تجمعات تسلی قلب ماست گفت: عزیزان ما در روز شهادت مولای متقیان با دهان روزه توسط جانیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که جنایتکار مثل آنان در تاریخ سراغ نداریم.

وی‌افزود: اما مهمتر از همه اینها باید بدانیم که وظیفه ما چیست؟ همیشه این تجمعات با یک ابهام به اتمام می‌رسد و این ابهام همیشه مذهبی‌ها و دغدغدمندان انقلاب را اذیت می‌کند که آمدیم تجمع و شعار دادیم چه شد؟ لذا مسئله اصلی این است که بدانیم راهبرد اصلی قرآن برای رفاه حتی در دنیای ما، جهاد و قتال است.

وی عامل اصلی بدبختی بشر را طواغیت دانست و گفت: طواغیت جز زبان قتال نمی‌فهمند و این را باید بفهمیم البته زبان قتال هزینه دارد و مهمترین مسئله‌ای که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد، راهبرد اصلی قرآن برای جامعه اسلامی در برابر طواغیت است و شعار ما اگر پایین‌تر از این باشد ما را گرفتار خواهد کرد

کارشناس مسائل مذهبی گفت: باید ریشه فتنه خشکانده شود، مشکلات اقتصادی داریم که ریشه اصلی این مشکلات به رژیم صهیونیستی و یهود بر می‌گردد.

وی افزود: اگر قرار است نابودی اسرائیل براساس دستور قرآن به دست ما اتفاق بیفتد پس باید در میدان قتال و مبارزه باشیم، خروجی این تجمعات اول باید این مسئله باشد.

بیشتر بخوانید   برخورد کامیون با پژو يك كشته و 3 مصدوم برجای گذاشت

ولوی گفت: دغدغه‌ای وجود دارد که چرا شورای عالی امنیت ملی اقدام مورد انتظار را انجام نمی‌دهد؟ لذا انتظار داریم پاسخ واضح، صریح و متوازن باشد. محاسباتی وجود دارد و ما اطلاعات و قدرت تحلیل لازم را نداریم، اما باید عزیزان ما در شورای عالی امنیت ملی پاسخ دهند که راهبرد اصلی چیست.

وی افزود: مطالبه اصلی ما این است که اقناع درست انجام شود و مسئله اول روشن شدن نسبت راهبرد ما با راهبرد قرآن است، نکته دوم اینکه مسئولان خود را نسبت به افکار عمومی مسئول بدانند.

مدرس حوزه با اشاره به مسائل برجام و اینکه چه دستاوردی داشته است؟ اظهار کرد: الان هم اگر عده‌ای با شعار لاقتال و پرهیز از جهاد و درگیری بخواهند فضای جامعه را آرام کنند، گمان نمی‌کنم بخواهند خدمتی به جامعه کنند.

وی گفت: جامعه‌ای که نسبت به جهاد و روحیه جهاد کوتاهی کند به تعبیر امیرالمومنین (ع) ذلیل خواهد شد، کسانی که روحیه جهاد را از جامعه بزدایند قطعا جامعه را به سمت فساد و هلاکت و نابودی می‌کشانند و مسئولان ما باید حساس باشند.

ولوی بیان کرد: تجمع ما برای این مسئله است که راهبرد اصلی جامعه باید جهاد و قتال باشد، ما باید از مسئولان خودمان روحیه جهاد را مطالبه کنیم.

وی افزود: باید جامعه به این فهم برسد تا شعار جهاد و درگیری بلند می‌شود، قیمت دلار و سکه دچار تلاطم نشود.

عصر دوشنبه – ۱۳ فروردین – هواپیماهای رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید در بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را مورد هدف قرار دادند که بر اثر این جنایت، سرداران مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید   ۱۰۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان شهرستان بیرجند توزیع شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها