عملی نشدن وعده‌ها برای احداث کشتارگاه طبس بعد از ۲ سال

پیگیری احداث کشتارگاه‌ در طبس از دو سال قبل آغاز شده، اما هنوز موضوع واگذاری زمین کشتارگاه رفع نشده و پیچ و خم‌های اداری متوقف مانده است.

به گزارش “پیام خاوران“، کشتارگاه‌های خراسان جنوبی به دلیل قدیمی بودن از استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی لازم برخوردار نبوده که این موضوع مشکلاتی را در شهرستان‌های استان به وجود آورده است.

یکی از این کشتارگاه‌ها در شهر طبس قرار دارد که از دو سال قبل به گفته فرماندار طبس پیگیری‌های برای واگذاری زمین در این زمینه انجام شده و سال گذشته هم در جلسه کمیته ساماندهی امور کشتارگاه‌های استان با حضور مسئولان مربوط این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی برای رفع  این مشکل اعلام آمادگی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه دام شهرستان طبس گفت: کشتارگاه تیپ چهار در شهرستان‌های فردوس و بشرویه توسط ستاد اجرایی فرمان امام احداث می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده با اشاره به اینکه کشتارگاه دام بیرجند باید ضوابط احداث کشتارگاه تیپ ۴ را در مدت شش ماه اخذ کند، افزود: کشتارگاه صنعتی طبس نیز در یک سال آینده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) احداث می‌شود.

به گفته وی با توجه به نیاز و به دلیل جمعیت شهری موجود، وجود زوار امامزاده و…کشتارگاه فعلی شهرداری طبس با تأمین نظر اداره کل دامپزشکی استان تا زمان احداث کشتارگاه جدید در طبس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

باگذشت حدود یک سال از زمان وعده داده شده توسط معاون استاندار هنوز ایجاد کشتارگاه طبس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مردم این شهر همچنان منتظر هستند تا اقدامات لازم در این زمینه توسط مسئولان کشوری و استانی انجام شود.

عباس‌زاده در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه  شهر طبس که با حضور  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و فرماندار طبس در اولین روزهای سال جاری برگزار شد گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه فعلی طبس وضعیت مناسبی ندارد باید هر چه زودتر اقدام لازم برای احداث کشتارگاه جدید در این شهر انجام شود که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان برای ساخت کشتارگاه تیپ چهار  در شهر طبس در صورت واگذاری زمین اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید   آغاز ثبت‌نام از متقاضیان ایجاد مراکز خدمات بهزیستی در خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا هر چه زودتر مشکل واگذاری زمین برای این منظور توسط منابع طبیعی رفع شود، افزود: برای حل این مشکل باید پیگیری لازم برای واگذاری زمین از سوی منابع جهت احداث کشتارگاه در طبس توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) باید انجام شود تا در آینده نزدیک اقدام عملی در این باره انجام شود.

فرماندار ویژه طبس نیز در این باره گفت: در زمینه  تعطیلی کشتارگاه فعلی شهر طبس تاکنون چند اخطار داده شده و در این راستا دو قطعه زمین از سوی منابع طبیعی برای ایجاد میدان دام و کشتارگاه طبس به طور موقت با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان واگذار شده است.

علی‌اکبر رحیمی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پیگیری‌های بسیاری برای واگذاری زمین در این زمینه انجام شده است، افزود: برای احداث میدان دام در زمین مورد نظر مشکلی وجود ندارد اما در واگذاری زمین کشتارگاه  به دلیل اینکه این زمین در منطقه ممنوعه قرار دارد، مشکلی به وجود آمده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی نیز در این زمینه گفت: بعد از واگذاری موقت زمین توسط منابع طبیعی، کار در این زمینه را شروع کردیم و اجرای فنداسیون این کشتارگاه انجام شده و دیوار میدان دام شهر طبس هم از سه طرف احداث شده است.

سیدمجتبی موسوی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه کشتارگاه شهر طبس در واقع یک طرح اجتماعی است که در راستای رفع مشکل کشتارگاه فعلی طبس انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی نیز در این باره گفت: از ۱۷ موردی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ما درخواست زمین کرده است، با ۱۵ مورد آن موافقت شده و تنها دو مورد آن با مشکل مواجه شده که یکی از آنها واگداری زمین برای احداث کشتارگاه شهر طبس است.

بیشتر بخوانید   دریافت کد بورسی راحت شد

علیرضا نصرآبادی افزود: مشکل به وجود آمده در این زمینه برای این است که باید بر اساس ضوابط جدید هر گونه واگذاری زمین توسط امور اراضی با ثبت در سامانه انجام شود و در جال حاضر بر اساس اطلاعات موجود در سامانه اراضی پیش‌بینی شده برای احداث کشتارگاه طبس در منطقه ممنوعه قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها