محفلی برای صیاد دلها

مشاور نظامی فرمانده کل قوا با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی هرگز از انقلاب طلبی نداشت و هرچه طلب می‌کرد برای انجام ماموریت‌ها بود گفت : اطاعت بی چون وچرا از ولایت فقیه از مهم ترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود.

به گزارش “پیام خاوران” امیر سرتیپ آراسته در یادواره شهید صیاد شیرازی با اشاره به رشادت‌های این شهید والامقام در جنگ‌های لبنان و سوریه و انتقال تجربیات دفاع مقدس اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی حرفه خود را همواره جنگیدن می‌دانست و هیچ لحظه از وظایف خود کوتاهی نکرد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی معتقد بود هر جا مظلوم، خانواده شهید و رزمنده ای هست چه داخل یا خارج از کشور مدیون آنها هستیم.

همرزم شهید صیاد شیرازی گفت: در دوران دفاع مقدس نقش موثری ایفا کرد و در دوران خدمت خود سمت‌هایی از جمله فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، عضو شورای عالی دفاع ملی، معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

آراسته با بیان اینکه پاسگاه فرماندهی تاکتیکی شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد تنها دو نیرو داشت ولی با این شرایط شهید صیاد مردانه جنگید گفت: پاسگاه متحرک هوایی برای عملیات زمینی از ابداع‌های سپهبد صیاد شیرازی در جنگ تحمیلی بود که اقدامی بی نظیر بود .
وی گفت: این فرماندهی به شکل تاکتیکی، صحنه و راهبردی بود چون منافقان می‌خواستند در عملیات “فروغ جاویدان” نظام را در سه روز ساقط کنند اما شهید صیاد با عملیات راهبردی در هشت ساعت منافقان را شکست داد.

رئیس هیات معارف جنگ با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید صیاد شیرازی گفت: کمک به دیگران آن هم به طور ناشناس و اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه از مهمترین این ویژگی‌ها بود و صیاد شیرازی همواره عزت و آبرو را از سمت خدا می‌دید و با چنین دیدگاهی در جنگ حضور جانانه داشت.
آراسته با اشاره به اینکه در ۱۸ روز محاصره و حمله ضد انقلاب به منطقه غرب کشور شرایط بسیار سختی بر جبهه خودی حاکم شده بود گفت: شهید در چنین شرایطی خدا را شکر می‌کرد که با تعداد زیادی از ضد انقلاب‌ها در این عملیات مواجه بودیم و هیچ تیری از سربازان هدر نمی‌رفت لذا می‌توانستیم با توان کم دشمن را شکست دهیم.

بیشتر بخوانید   کسب رتبه دوم المپیاد فرش کشور توسط دانش آموز بیرجندی

همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به وقایع سردشت گفت: زمان آزادسازی سردشت شهید صیاد شیرازی به کلام الهی توصیه می‌کرد و تاکید داشت که به ضد انقلاب هم پاسخ قرآنی دهیم.

سرتیپ آراسته بیان کرد: پاسگاه فرماندهی تاکتیکی شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد تنها دو نیرو داشت ولی با این شرایط شهید صیاد مردانه جنگید.

در این مراسم از خانواده شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها