آغاز عملیات اجرایی دومین کارخانه تولید شمش طلا در خراسان جنوبی

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی آغاز می شود

علیرضا جلالیان در گفت وگو با خبرنگار ” پیام خاوران ” اظهار داشت: پارسال عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل۴۳ درصدی افزایش داشته است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی بیان کرد: این مجتمع با سرلوحه قراردادن شعار ” جهش تولید با مشارکت مردم” و با همت و تلاش های سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان شرکای تجاری خود، گام‌های مهمی در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال بردارد.

جلالیان گفت: در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برنامه تولید سال گذشته این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: خوشبختانه با همت سرمایه گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی باشتاب گرفتن در فعالیت‌های اکتشافی و انجام ۳ هزار متر حفاری مغزه گیری را یکی دیگر از دستاوردهای این مجتمع در سال ۱۴۰۲ بیان کرد و گفت: با آغاز فعالیت ۴ پیمانکار حفاری، جبهه‌های کاری در بیشتر محدوده‌های اکتشافی این مجتمع تقویت شد و تلاش گردید بیشترین سهم فعالیت‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید را به خود اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید   ساختمان اورژانس نهبندان تکمیل شد

وی به بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تامین شد.

جلالیان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی این مجتمع در سال گذشته بیان کرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها