افتتاح ۱۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس یک هزار و ۴۲۷ مسکن محرومان استان خراسان جنوبی در قالب بهره‌برداری از ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان کشور افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران“، روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام رئیسی به صورت ویدئوکنفرانس حدود ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی محرومان کشور افتتاح شد که از این تعداد یک هزار و ۴۲۷ واحد آن متعلق به مسکن محرومان خراسان جنوبی بود.

رئیس جمهور در این مراسم که به شکل مجازی برگزار شد گفت: امروز ۳۳ هزار و ۸۰۰ خانواده از مددجویان امداد در نقاط مختلف کشور صاحب خانه شدند.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه مددجویان نهادهای حمایتی است، خاطرنشان کرد: داشتن مسکن آرامش خاصی به همه افراد خانواده می‌دهد و هزینه مربوط با آن  بالاترین میزان هزینه در سبدخانواده‌ها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: وعده نداشتن مددجوی بدون مسکن در دولت سیزدهم با ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان با همکاری دستگاه‌های مختلف محقق شده که از همه آنها تشکر می‌کنم.

تحویل یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: امروز و به صورت همزمان یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به بهره‌ برداری رسید.

جواد قناعت اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌ نامه‌‌هایی که در راستای تأمین مسکن محرومان کشور منعقد شد، سهم استان یک هزار و ۴۲۷ واحد بود که امروز افتتاح شد.

وی پیشنهاد کرد؛ تسهیلات احداث مسکن طرح نهضت ملی برای دهک‌های اول تا سوم به شکل قرض‌الحسنه تأمین و پرداخت شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات مسکن برای این اقشار مشروط به تأمین سهم آورده آنها نشود تا اقدام بسیار مهمی برای جامعه هدف انجام گیرد.

بیشتر بخوانید   1500واحدمسکن محرومان درخراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: اقدامات و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاها قابل تقدیر است.

علیرضا عباس‌زاده خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در  توسعه و آبادانی روستاهای استان منشأ خیر و برکت زیاد و موجب تحول عظیم و افزایش رضایتمندی اهالی روستاها بوده است.

وی تصریح کرد: اقدامات و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاها ماندگار، ارزشمند و قابل تقدیر است.

ساخت مدارس و مساجد در سایت‌های ملی مسکن در دست اقدام است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین در حاشیه این جلسه به خبرنگار تسنیم گفت: اقدام لازم برای ساخت مدارس و مساجد در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان انجام خواهد شد.

علیرصا عباس‌زاده گفت: در قالب برگزاری اولین جلسه شورای عالی مسکن کشور به ریاست رئیس جمهور، آئین واگذاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی محرومان در نقاط مختلف کشور برگزار شد که از این تعداد یک هزار و ۴۲۷ واحد در شهرستان‌های خراسان جنوبی به محرومان تحویل شد.

به گفته وی این اقدام خیلی خوب با مساعدت امداد، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و دستگاه‌های فراهم کننده زیرساخت‌های آب، برق و گاز انجام شد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه شورای عالی مسکن کشور هم  آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها بررسی شد که یکی از مهمترین موضوع‌های مطرح شده در این جلسه اجرای طرح خود مالکی و بافت‌های فرسوده بود و در ادامه روند پرداخت تسهیلات بانکی  برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بررسی شد که مصوبات آن ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید   ۹۰۸ واحد مسکن محرومان سربیشه در دست ساخت است

وی گفت: در دومین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری هم موضوع چگونگی تامین زیرساخت ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن بررسی شد. در این جلسه مقرر شد ساخت مدارس در سایت‌های نهصت ملی مسکن در قالب تفاهم نامه‌ای توسط  نوسازی مدارس  و احداث مساجد هم در این سایت‌ها توسط بسیج سازندگی انجام  شود.

تهیه طرح هادی برای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز بنیاد را نهادی انقلابی و برگرفته از مردم معرفی کرد و گفت: این نهاد انقلابی نقش مهمی در عمران و آبادانی روستاها داشته و دارد.

قاسم تنها با بیان اینکه خراسان جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد خاطرنشان کرد: برای تمامی این روستاها نقشه طرح هادی تهیه شده و در ۶۹۱ روستا نیز عملیات اجرایی طرح هادی انجام گرفته است.

به گفته وی؛ در دوسال اخیر حجم گسترده‌ای از آسفالت معابر به بهره‌رداری رسیده است.

وی از مردم برای ساخت مسکن مقاوم دعوت کرد و گفت: متقاضیان ساخت واحد مسکونی مقاوم از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آسفالت معابر روستای فیزیک و ۲۰ واحد مسکن روستایی مقاوم بودیم.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها