پایان یک ماموریت/ قدردانی از زحمات مرد خستگی ناپذیر اقتصاد خراسان جنوبی+عکس

درحالی حکم ماموریت دو ساله معاون هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به پایان رسید که بخش خصوصی استان به پاس همراهی‌های جواد اشرفی تصمیم گرفتند از او تقدیر کنند.

به گزارش “پیام خاوران” دو سال پیش بود که استاندار خراسان جنوبی در حکمی جواد اشرفی را به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی منصوب کرد.

اشرفی از همان ابتدای خدمتش در معاونت هماهنگی امرو اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به دنبال شکستن برخی از تابوهایی بود که از سالیان دور در استان باب شده بودو از واحدهای تولیدی تا مغازه‌های کوچک را بازدید می‌کرد تا شاید گرهی از مشکلات مردم باز شود.

درب اتاقش شبانه روزی بر روی مردم وبه ویژه بخش خصوصی باز بود و همین پیگیری‌ها سبب شد تا در پایان ماموریت دوساله‌اش بخش خصوصی استان برای او مراسم قدردانی بگیرند.

یکی از فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در جلسه قدردانی از زحمات جواد اشرفی با بیان اینکه زحمت کشیدن وظیفه همه ما است گفت: دکتر اشرفی فردی خستگی ناپذیر است که در همه زمین‌ها، حرکتی رو به جلو آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از اشرفی می‌خواهیم در هرکجا که هست، سنگر اقتصادی را فراموش نکند افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا برای استان محروم و مرزی خود بهترین قدم‌ها را برداریم.

کریم‌پور نیز یکی دیگر از سخنرانان جلسه بود که افزود: بارها وبارها در مراسم تودیع معارفه مدیران مختلف حضور یافتم اما به دلیل همراهی‌ها، پیگیری‌های بسیار خوب دکتر اشرفی همراه بخش خصوصی بوده و هست سبب شد تا امروز برای همه ما روزی متفاوت رقم خورد.

وی با بیان اینکه همه شما حاضران بزرگان حوزه تولید هستید گفت: امروز همه ما به پاس قدردانی از مدیری به اینجا لمده‌ایم که کارنامه درخشان او در این دوساله برای همه ما مشخص است و هرکدام از ما مسئولیتی داریم اما این کارنامه است که برایمان باقی می‌ماند.

کریمپور افزود: اشرفی مردمی خستگی ناپذیر بود که در همه زمینه‌ها پای کار بود و در این دو سال حوزه تولید بستر مناسبی شده بود تا از وجود او در هنگام مشکلات به بهترین نحو استفاده شود.

عضو کمیسیون بخش کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند نیز با بیان اینکه به راستی بخش خصوصی باید از کسانی که به خوبی کار می‌کنند و دغدغه‌شان رفع مشکلات است حمایت کند افزود: اشرفی مدیری توانمند بود و به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین‌ها بود.

بیشتر بخوانید   لزوم تغییر راهبرد اتاق

خیریه با بیان اینکه متاسفانه گاهی در جامعه با مدیرانی مواجه هستیم که دچار گفتار درمانی هستند و تنها به خاطر میز و صندلی کار می‌کنند افزود: در مقابل گاهی با مدیرانی سروکار داریم که تنها هدفشان کارکردن برای مردم است و دکتر اشرفی از این قبیل مدیران بود.

وی با بیان اینکه در سفرهای داخلی و خارجی همه دغدغه او رفع مشکلات استان بود افزود: در استان خراسان جنوبی چند محصول اولویت‌دار داریم که اشرفی سعی کرد تا در راستای معرفی این محصولات تلاش کند و به راستی شاهد تلاش‌های زیاد او بودیم و شوق و علاقه او به بخش تولید بیش از حد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه از روزی که اشرفی به عنوان معاون اقتصادی استاندار منصوب شد همه تلاشش را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بکار گرفت افزود: در هرکجا که مشکلی برای سرمایه گذار به وجود م‌ آمد به سرعت ورود پیدا می‌کرد.

حسین زارعی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان که شاهد صف در مرز ماهیرود بودیم اشرفی به سرعت در مرز حضور می‌یافت تا موضوعات به بهترین نحو انجام شود افزود: اتفاقات خوبی در مرز با پیگیری اشرفی رقم خورد و در حوزه جذب سرمایه گذار، و تسهیلات تبصره ۱۸ برای واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی برای نخستین بار به همت اشرفی رقم خورد.

مهدی باقری دیگر سخنرانی بود که در این جلسه حضور یافت و افزود: به همت اشرفی برای نخستین بار به اسم فناوری در استانداری قالب تسهیلات ایجاد شد.

وی افزود: علم مدیریت می‌گوید هیچ مدیری بدون مخالف نیست اما در این دوسال به جرات می‌گویم در فضای مجازی و حقیقی کسی که بخواهد با دلیل و منطق ضعفی از کارکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مطرح کند، وجود نداشت.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه به امید آنکه روزی بخش خصوصی استان آنقدر توانمند شود که بتواند هر تصمیمی که می‌خواهد را به راحتی بگیرد افزود:در دوران اشرفی همگرایی بسیارخوبی در بخش خصوصی استان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید   دلالان عامل اصلی افزایش قیمت تایر هستند/تعیین قیمت تایر با نظارت سازمان حمایت

غلامحسین حسینی افزود: او مسائل اقتصادی استان را به صورت ریز و موشکافانه دنبال می‌کرد و هر مسئله‌ای که به اتاقش رسید را به طور کامل رسیدگی می‌کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز ضمن قدردانی از حضور حاضران در این جلسه تقدیر افزود: به عنوان یک فعال اقتصادی در خراسان جنوبی از حضور تک تک شما عزیزانی که امروز در این مراسم حضور به هم رساندید قدردانی می‌کنم.

علیرضا خامه زر افزود: همگرایی همدلی امروز بخش خصوصی استان مرهون نگاه و توجه جواد اشرفی است.

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه این جلسه در یاد من تا ابد خواهند ماند افزود: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم بسیاری از تابوهایی که در استان باب شده بود را شکستم.

جواد اشرفی با بیان اینکه هیاهوهایی که گفته می‌شد فضا سیاسی است را شکستیم و اعلام کردیم در چارچوب قامت‌ها خط مشی‌ها را تعریف شده و همه را با یک چشم نگاه کردیم.

وی ادامه  داد: با توجه به آرمان دولت با همان گفتمان کار خود را در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی آغاز کردم و در حوزه‌های مختلف شاهد پیشرفت هستیم و خواهیم بود.

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: ما در استان خراسان جنوبی اندیشکده حکمرانی توسعه اقتصادی نداریم که  فارع از هرگونه نگاه سیاسی اندیشکده توسعه اقتصادی زیرمجموعه بخش خصوصی تعریف کرده و سیاست گذاری اقتصادی استان را تعیین کند. برای رسیدن به توسعه باید باهم کار کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند قادر و متعال را شاکر و سپاسگزارم که نعمت خدمت به مردم دیارم خصوصا فعلان عرصه اقتصادی استان سرداران و رهبران عرصه توسعه، پیشرف و آبادانی خراسان‌جنوبی را در دولت مردمی و انقلابی به من عطا فرمود افزود: اینک که ماموریت دوساله اینجانب در استانداری خراسان جنوبی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی به پایان رسیده و فرصت خدمت در عرصه دیگر به لطف خداوند متعال فراهم شده است به این شکرانه این نعمت لازم است همه مردم عزیز به ویژه فعالان اقتصادی استان در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، معدنی‌، تجاری، کشاورزی، کسبه و اصناف محترم بی‌نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

بیشتر بخوانید   شرکت‌های دانش بنیان به حوزه معادن خراسان‌جنوبی ورود پیدا کنند

اشرفی افزود: مهمترین مولفه‌ها و هدفی که  سرلوحه کارخویش قرار دادم لبیک جهادی به فرامین رهبری عظیم انقلاب، رویکردهای عملیاتی و نتیجه محور، دستاوردهای عینی بر مبنای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اصول موضوعه،گام دوم انقلاب و پایبندی و وفاداری به مردم عزیز دیارم فارغ از هیاهوی سیاست‌زدگی بوده است.

وی اظهار داشت: بدون شک در این مسیر مشکلات و محدودیتی‌های اعم ساختاری، اداری، مدیریتی و… وجود داشته و من نیز نقایص و کاستی‌هایی داشته‌ام که خاضعانه طلب عفو و حلالیت دارم.

اشرفی افزود: اقدامات خوبی به گواه نتایج رقم خورده و راه‌های نرفته زیادی پیش روی توسعه استان است. تحقق ۱۵۶ درصدی صادرات استان، رشد ۱۸۸درصدی ترانزیت، تعریف زنجیره‌های ارزش سنگ های قیمتی، زرشک، بتنونت، راه‌اندازی دبیرخانه زنجیره‌های ارزش، ایجاد شهرک‌های تخصصی و خصوصی، تدوین سند دانش‌بنیان استان، برگزاری ۱۹۰ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه دوم تحقق اشتغال رتبه چهارم نرخ بیکاری، رشد ۲۸ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد گروه کاری زرشک، ایجاد شهرک تخصصی زرشک، احیای بیش از ۴۰۰ واحد نیمه راکد و… همه اینها برای اولین بار در استان گوشه‌ای از اهم اقدامات صورت گرفته طی دو سال ماموریت با هم‌افزایی و همگرایی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی می‌باشد که شرخ مختصر اقدامات در اختیار رسانه قرار گرفته است.

در پایان لازم می‌دانم ضمن شکرگزاری نعمت خدمت به مردم عزیز و فعالان اقتصادی استان از رهنمودهای و حمایت‌های برادر جهادی خودم کوشش‌تبار معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و مدیران تابعه، استاندار و معاونین  ایشان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران بخش خصوصی استان، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون اتاق اصناف، منطقه ویژه اقتصادی و همه مدیران واحدهای تولیدی بی‌نهایت سپاسگزاری و قدردانی را داشته باشم.

درپایان این مراسم از زحمات دوساله جواد اشرفی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها