اجرای خط انتقال لوله فرآورده‌های نفتی به خراسان جنوبی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در سطح استان پیگیری می‌شود بحث خط لوله تابش یا خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی است که استان را از منحصر بودن تأمین فرآورده توسط نفتکش جاده‌پیما خارج می‌کند.

به گزارش “پیام خاوران” محمدرضا عابدانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در حال حاضر در سطح استان پیگیری می‌شود و استاندار نیز به طور ویژه پیگیر این پروژه هستند، بحث خط لوله تابش یا خط لوله انتقال فرآورده ‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه این خط استان را از یگانه بودن تأمین فرآورده توسط نفتکش جاده‌پیما خارج خواهد کرد، افزود: این خط به طول 980 کیلومتر است که از رفسنجان به بیرجند، تربت حیدریه و مشهد انجام می ‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی به اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه اشاره و بیان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه حدود 400 میلیون یورو است که در سطح ملی تعریف شده است و در حال اخذ مجوزات لازم در شورای عالی اقتصاد است.

عابدانی با اشاره به اینکه اگر این پروژه به سرانجام برسد تحولی در بحث زیرساخت‌های تأمین انرژی در سطح استان شاهد خواهیم بود خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی استان پهناوری است، ممکن است به لحاظ سرانه جمعیتی تعداد جایگاه‌ها خوب باشد، اما به لحاظ وسعت استان در برخی جاها دچار کمبود جایگاه هستیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا همکاران ما در بخش بازرگانی آمایش کامل را انجام و نقاطی که مستعد و نیازمند احداث جایگاه هستند را شناسایی کردند.

عابدانی با بیان اینکه در سطح استان حدود 9 تا 10 جایگاه کوچک و بزرگ نیاز است تا به نقطه‌ای برسیم که دسترسی به جایگاه آسان باشد، اظهار داشت: در بحث طرح توسعه مهمترین بخش توسعه ما بخش جایگاه‌ها است که در این راستا در حال حاضر حدود 5 باب جایگاه در سطح استان در حال احداث است.

بیشتر بخوانید   نیاز آبی خراسان جنوبی در طرح انتقال آب از خلیج فارس در افق ۱۴۲۵تعیین شود

منبع: تسنیم

انتهای پیام/205

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها