همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت می گیرد؛

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در قاین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر یک شهیدگمنام بر دوش مردم حاجی آباد و افین تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران”، محمد رضا فخر صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر یک شهیدگمنام بر دوش مردم حاجی آباد و افین تشییع می‌شود.

 

وی به وجود ۱۴۶ شهید گمنام در ۵۳ نقطه استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۰ درصد یادمان های شهدای گمنام خراسان جنوبی انجام شده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در دستور کار است، گفت: تا پایان امسال برای ۸۰ مدخل مرتبط با دفاع مقدس پرونده علمی تشکیل می شود و همچنین ۲۰ مقاله ارائه خواهد شد.

فخر با اشاره به اینکه تاکنون اسناد ۶۰۰ شهید خراسان جنوبی جمع‌آوری و بانک اطلاعاتی تشکیل شده، ادامه داد: امیدواریم تمامی اسناد شهدای استان جمع آوری شود.

وی ادامه داد: به برکت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی در سال جاری ۱۴۰ عنوان کتاب مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به چاپ رسید که از این تعداد۵۶ عنوان توسط بنیاد حفظ آثار خراسان‌جنوبی به چاپ رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار سند در حوزه دفاع مقدس را جمع آوری و ساماندهی کرده‌ایم، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های بنیاد تدوین دانشنامه دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به دو موزه دفاع مقدس و موزه استکبار ستیزی در طبس، ادامه داد: برای این دو موزه در ابتدا ۱۴ میلیارد تومان پیش بینی شده که ارتباط با موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تاکنون اعتبار خاصی اختصاص نیافته است.

بیشتر بخوانید   نمازجمعه فردا در کدام شهرهای خراسان جنوبی اقامه می شود؟

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس استان هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: تلاش ما بر این است که موزه استکبار ستیزی طبس تا دهه فجر سال آینده تکمیل شود.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها