افتتاح ۱۸۱ پروژه گازرسانی خراسان جنوبی در ایام الله دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از گازرسانی ۱۰۰ درصد نوار مرزی استان خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۸۱ پروژه گازرسانی در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، رحمان محمودی در نشست خبری اظهار داشت: در ایام دهه فجر امسال گازرسانی به 54 روستای زیر 20 خانوار با اعتبار 255 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین گازرسانی به 77 واحد صنعتی و تولیدی با هزینه 55 میلیارد تومان، گازرسانی به 3 هزار و 388 واحد طرح نهضت مسکن با اعتبار 57 میلیارد تومان و گازرسانی به 17 پاسگاه و 18 برجک دیدبانی با اعتبار 79 میلیارد تومان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان با اعتبار 74 میلیارد تومان، بهسازی موتورخانه‌های حیات مرکزی با هزینه 10 میلیارد تومان، بهره‌برداری حفاظت الکترونیک بیرجند و قاین با هزینه 4.7 میلیارد تومان، بهره‌برداری خط تقویتی نیمبلوک و نوغاب قاین با اعتبار 32 میلیارد تومان و احداث ساختمانی عملیاتی دیهوک با اعتبار 7 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های دهه فجر استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 16 سال است گاز وارد خراسان جنوبی شده و در حال حاضر این استان کم برخوردار را به یکی از استان پربرخوردار در بحث گازرسانی رساندیم تصریح کرد: ایام الله دهه فجر در مجموع 181 پروژه با اعتبار 583 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و 49 کیلومتر خط انتقال گاز فشار قوی در استان داریم و گاز را به مبادی ورودی شهرها می‌رسانیم که بخشی از این انتقال گاز در گذشته و بخش دیگر در دولت سیزدهم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 15 هزار و 100 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع وجود دارد و 197 هزار و 226 علمک و 350 هزار مشترک شهری، روستایی، صنعتی و غیرصنعتی در استان داریم.

بیشتر بخوانید   بانوی کارآفرین در خراسان جنوبی‌‌‌ ‌امید را در منطقه‌ محروم "مود" زنده کرد

محمودی اظهار داشت: 100 درصد شهرهای استان گازرسانی شده و تعداد روستاهای تکلیف شده برای گازرسانی 916 روستای بالای 20 خانوار بوده اما با همت همکاران 2 هزار و 26 روستای استان گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه 25 جایگاه سی ان جی در خراسان جنوبی وجود دارد گفت: در دولت سیزدهم در 589 روستا با هزینه یک هزار و 438 میلیارد تومان، گازرسانی به یک هزار و 362 واحد صنعتی با هزینه 252 میلیارد تومان و 3 هزار و 647 واحد مسکن محرومان در 545 روستا با هزینه 66 میلیارد تومان گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در دولت سیزدهم گازرسانی 13 هزار و 233 واحد جهش مسکن با هزینه 176 میلیارد تومان و بهره‌برداری از یک خط انتقال گاز دیهوک به طول 70 کیلومتر با هزینه 72 میلیارد تومان و بهره‌برداری از 9 پروژه ساختمان عملیاتی در بیرجند، طبس، نهبندان، درمیان، زیرکوه دیهوک و آیسک صورت گرفته است.

محمودی افزود: گازرسانی به نواحی و شهرک صنعتی زیرکوه، درمیان و نهبندان با هزینه 12.3 میلیارد تومان، گازرسانی شهرک گلخانه شقایق نهبندان با هزینه 10 میلیارد تومان، اجرای خطوط تقویتی تغذیه بین شوسف و نهبندان و خوسف به ماژان و نیمبلوک به نوغاب قاین با هزینه 176 میلیارد تومان، گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی با هزینه 16.5 میلیارد تومان و گازرسانی به پایانه مرزی ماهیرود با هزینه 30 میلیارد تومان و گازرسانی به بازارچه‌های مرزی دوکوهانه، یزدان و گلورده با اعتبار 124 میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم نوار مرزی استان خراسان جنوبی به صورت 100 درصد گازرسانی شده و تمام برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی با هزینه 210 میلیارد تومان گازرسانی شده است، گفت: بهسازی و بهینه‌سازی موتورخانه جزو تکالیف شرکت گاز است و بهینه‌سازی 2 هزار و 252 موتورخانه خانگی و اداری با هزینه 17 میلیارد تومان انجام شد و 28 درصد صرفه جویی با این بهینه سازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید   علت بوی نامطبوع در بیرجند اعلام شد|خطای انسانی و استفاده بیش از حد از ترکیبات شیمیایی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه گازرسانی به مجتمع کشاورزی مرک و مجتمع دامداری سرایان با هزینه 7 میلیارد تومان صورت گرفت بیان کرد: فاز اول انتقال گاز از دوراهی دشتک به نهبندان به طول 178 کیلومتر با اعتبار 4 هزار میلیارد تومان در هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود و فاز دوم این پروژه نیز از نهبندان به سربیشه به طول 130 کیلومتر با اعتبار 4 هزار میلیارد تومان از هفته دولت سال آینده در مدت یک سال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها