معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:

۸۷ درصد از حوادث مربوط به کوتاهی نیروی انسانی است

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله آموزش به منظور کاهش حوادث گفت: نیروی انسانی مهمترین عامل در بروز حوادث است چراکه طی ۲۰ سال گذشته ۸۷ درصد از حوادث مربوط به کوتاهی نیروی انسانی بوده است

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ ، مهندس هادی منصوریان در هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: حوادث چهار عامل عمده دارد که یکی از این عوامل بحث آموزش است که اگر خوب انجام شود حوادث کاهش می یابد.

 

وی دومین عامل را ابزار کار و تجهیزات ایمنی عنوان کرد و افزود: همچنین اگر ابزار کار و تجهیزات ایمنی نیز کامل باشد درصد بروز حوادث کاهش می یابد.

 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی بیان کرد: سومین عامل در حوادث وجود دستورالعمل و ضوابط است که همه مراحل تدوین، تبیین و اجرای آن نقش بسزایی در کاهش ضریب وقوع حوادث دارد.

 

منصوریان نیروی انسانی را چهارمین عامل عنوان کرد و تصریح کرد: آموزش نیز مانند موارد قبل نقش مهمی در کاهش حوادث دارد به طوری که رعایت موارد آموزش داده شده ضامن سلامتی جان کارگران می باشد.

 

منصوریان اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته بر روی علل حوادث، ۸۷ درصد از حوادث ناشی از کوتاهی نیروی انسانی و ۱۳ درصد به عوامل آموزش، دستورالعمل و ابزار کار مربوط می شود.

 

وی افزود: به دلیل اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل در بروز حوادث است از همکاران درخواست می شود که از آموزش ها، دستورالعمل ها و ابزارهایی که دارند استفاده کامل را ببرند.

 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان بیان کرد: نیروی انسانی باید در کلیه مراحل کاری نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کند تا احتمال وقوع حادثه به صفر برسد.

بیشتر بخوانید   آماده باش32 تیم عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها