مهدی کاظمی فرد

مشکلات مردم پشت در جلسات مدیران

باید مدت ها پشت در اتاق فلان رئیس منتظر بمانی که آقای رئیس جلسه تشریف دارند و معلوم هم نیست چه زمانی جلسه آقای رئیس تمام شود و اگر بازهم بلافاصله جلسه ای پیش نیاد شاید بتوانند پاسخ گویت باشند.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ بارها و بارها به خط مستقیم فلان رئیس زنگ می زنی اما یا آقای رئیس جلسه دارند یا با تلفن همراه صحبت می کنند یا برای مرخصی و یا برای انجام فلان کار و ماموریت به خارج از اداره رفته اند و نمی توانند پاسخ گو باشند.

یا هم وقتی حضوری برای انجام کاری به اداره ای مراجعه می کنی فلان کارشناس حضور ندارد و همکار ان وی این گونه به ارباب رجوع پاسخ می دهند که امروز بروید فلان روز بیایید.

دیگر موضوعی که در چند سال اخیر به مدد دولت الکترونیک باب شده این است که سیستم ازمرکز قطع است نمی شود پاسخ گو بود.
خلاصه این حال و روز بیشتر دستگاه های اجرایی است که خود را خادم مردم می دانند و شعارشان این است که هر آن چه دارند از در صحنه بودن مردم به مناسبت های مختلف است.

هر چند با راه اندازی میزها خدمت قرار شد کمی از برو بیای مردم در راه روهای اداره ها کاسته شود اما این میز خدمت هم همان ابتدای دستور رئیس جمهوری همانند همه کارها کمی با تب و تاب پیگیری شد اما با گذشت مدتی دیگر این میزها نیز کارایی خود را از دست داد و دیگر مثل این که این میزهای خدمت درحال جمع شدن است.

به علاوه درست که دراین روزهایی که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بعضی وقت ها شاهد راه اندازی میز خدمت در برخی از میعادگاه های نماز جمعه هستیم اما آن انتظاری که از راه اندازی میزهای خدمت می رفت چندان برآورده نشد.

بیشتر بخوانید    معتمدیان؛مدیر جـهادی و عـملیاتی | محسن احتشام

موضوع جلسه های گاه و بیگاه و ماموریت های همیشگی، مرخصی ها و… گاهی وقت ها آن قدر ارباب رجوع ها را در دستگاه های اجرایی آزار می دهد که برخی اگر مجبور نباشد شاید دیگر از نیمه راه برگشته و پیگیر کارشان نشوند.

دیگر این که گاهی وقت ها یک روز در هفته را هم که مسئولان به ملاقات های عمومی، اختصاص می دهند آن چنان که باید و شاید به مشکلی که فرد برای رفع آن به مسئول مراجعه کرده است رسیدگی نمی شود و بیشتر افراد چندان رضایتی از این ملاقات های مردمی ندارند.

همچنین بیشتر وقت ها نیز مراجعه کنندگان را به دستگاه هایی ارجاع می دهند که بارها و بارها فرد برای رفع مشکلش به آن دستگاه مراجعه کرده اما حل نشده است.

پس به طور حتم این موضوع امروز برو فردا بیا، الان آقای رئیس جلسه دارند، کارشناس مربوط مرخصی است که چالش اساسی برای مراجعه کنندگان و ارباب رجوع ها به دستگاه های اجرایی به حساب می آید توسط نهادهای مرتبط مورد بررسی اصولی قرار گیرد چرا که مردم هیچ عایدی از این همه جلسه های برگزار شده، ماموریت ها، تلفن هایی که برای پیگیری به دیگر مسئولان می شود و… نصیب آن ها نمی شود و فقط می شود صورت جلسه هایی برای بایگانی آن اداره که بخواهد به مرجع بالاتر خود گزارش عملکردی ارائه دهد.

اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسئولینی که مردم را ولی نعمت می دانند به حل مشکلات و راه اندازی کار مردم نجیب و شریف توجه داشته باشند،این موضوع مدنظر باشد که میز و منصب آنها از صدقه سر مردم برای رفع مشکلات و خواسته های مردم است و جلسات مسئولین نباید تحت عنوان یک دورهمی برای گزارش یکدیگر باشد و صورت جلسات این جلسه ها در بایگانی ها خلاصه شود.

بیشتر بخوانید   «روایت یک عاشقی»

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها