مسیر ریلی خواف- هرات در مرز ایران و افغانستان مورد بازدید مدیران ریلی قرار گرفت

 مدیرکل راه آهن شرق از مسیر ریلی خواف هرات در مرز ایران و افغانستان بازدید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی حکامی قاسمی صبح امروز در بازدید از مسیر ریلی خواف – هرات و همراهی با تیم اعزامی از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تسریع در تکمیل و بهره برداری از خط ریلی بین المللی راه آهن خواف – هرات را یکی از برنامه های دولت، وزارت راه و شهرسازی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل راه آهن شرق بیان کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت موجود، تسهیل دسترسی در این منطقه از نظر استراتژیک بسیار مهم است.

وی گفت: این خط در راستای گسترش شبکه ریلی، توسعه و پیشرفت منطقه به ویژه کشور افغانستان، در تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه با اقیانوس هند و همچنین از طریق ترکیه به اروپا نقش بسزایی دارد.

مدیرکل راه آهن شرق در این سفر با فرمانده پست های مرزبانی دیدار کرده و‌ در ادامه نیز با اکیپ اعزامی به افغانستان شامل: نمایندگان وزارت راه و شهرسازی ، معاونت توسعه و ساخت راه آهن کشور و اداره کل راه آهن شرق مذاکره و گفتگو کرد.

سید جواد گنج بخش، معاون فنی و زیربنایی و حسین قاسم‌زاده رییس اداره حراست مدیر کل راه آهن شرق را در بازدید از محور ریلی خواف – شمتیغ، مرز مشترک ایران – افغانستان همراهی کردند.

در حال حاضر نمایندگان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، راه آهن کشور و راه آهن شرق اعزامی از ایران با نمایندگان راه آهن افغانستان در آن کشور در حال مذاکره، گفتگو و برنامه ریزی برای تکمیل، راه اندازی و بهره برداری از محور ریلی خواف – هرات هستند.

بیشتر بخوانید   بیش از 127 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نهبندان کشف و ضبط شد 

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها