مردم از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و تشخیصی خودداری کنند

متخصص رادیولوژی، فلوشیپ اینترونشن و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مــردم عزیز تقاضا می شود برای حفظ سلامت خودشان و ارائه خدمات بهتر به بیماران اورژانسـی، از مراجعات غیر ضـروری به مراکز درمانی و تشخیصی خـودداری کنند.

دکتـر مـهیار محمدی فرد، در گفت و گو با خبرنگار “ پیام خاوران ”  اظهار داشت: از مــردم عزیز تقاضا می شود برای حفظ سلامت خودشان و ارائه خدمات بهتر به بیماران اورژانسـی، از مراجعات غیر ضـروری به مراکز درمانی و تشخیصی خـودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیرا شلوغی در این مراکز ممکن است خود باعث ابتلاء افراد به ویروس کرونا شود افزود: از بیمارانی که نیاز های مبرم و موارد اورژانس ندارند تقاضا می شود در این دو سه هفته ای که در دوران پیک قرار داریم به مراکز درمانی و تشخیصی مراجعه نکنند.

متخصص رادیولوژی، فلوشیپ اینترونشن و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه افراد تنها در صورتی که بیماری ضروری و مشکلات مهمی دارند مراجعه کنند بیان کرد: همچنین به بیمارانی که بیماری مزمنی مانند کمر درد، زانو درد و یا چکاب های روتین و سالیانه دارند توصیه می شود این سه هفته دست نگه دارند و مراجعه نکنند تا پیک بیماری کم شود.

محمدی فرد تصریح کرد: بیماری کرونا یک بیماری مولتی سیستم است و حتما با علائم ریوی نشان داده نمی شود و ممکن است بیمار درگیری ریوی نداشته باشد اما مبتلا به کرونا باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است تنها دستگاه تنفسی فوقانی، حلق و حنجره مبتلا باشد و ریه درگیر نباشد و یا با درگیری گوارشی، سردرد و ضعف و بی حالی و درگیری سیستم عصبی همراه باشد.

متخصص رادیولوژی، فلوشیپ اینترونشن و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: بنابراین اینکه افراد به دلیل مواجه شدن با فرد مبتلا به ویروس کرونا مراجعه و درخواست سی تی اسکن می کنند درست نیست و حتما سی تی اسکن باید با تجویز پزشک متخصص باشد و فرد دارای علائم باشد.

بیشتر بخوانید   کارگران نمونه شرکت گاز  خراسان جنوبی تجلیل شدند

محمدی فرد با اشاره به اینکه اوج بیماری کرونا از روز هشتم به بعد است اظهار داشت: بنابراین تجویز سی تی اسکن حتما باید با نظر پزشک باشد و اینکه خود بیمار سر خود تصمیم به گرفتن سی تی اسکن کند ممکن است باعث اطلاعات غلطی شود که حتی روند تشخیص بیمار را دچار اختلال کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها