مهلت ارسال مقاله به همایش ملی “گویش‌‌های مناطق مرزی ایران” تمدید شد

رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران چهارشنبه دهم اسفند با حضور استادان و پژوهشگران گویش‌شناسی کشور در بیرجند خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این همایش تا دهم بهمن ماه تمدید شد.

احمد لامعی‌گیو در گفتگو با “پیام خاوران” اظهار داشت: بیرجند در زمره شهرهای مرزی ایران است و مرزی بودن از حیث مطالعات گویشی از مزایای نسبی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: با توجه به اینکه زمینه چنین مطالعاتی در ایران تاکنون کم‌رنگ بوده است لذا فرصت مغتنمی فراروی دانشگاه بیرجند است که با بهره‌گیری از مزیت نسبی خود، پیش قراول مطالعات این رویکرد علمی در ایران شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی در زمینه تعامل زبان‌ها و گویش‌های مرزی در دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد:  از این رهگذر تلاش شده به ارائه و معرفی آخرین مطالعات این حوزه میان‌رشته‌ای اقدام کرده و به علاوه به سهم خود به بررسی کیفی تعامل زبان‌ها و گویش‌های نواحی مرزی با زبان فارسی به عنوان عامل وحدت و انسجام ملی پرتوی تازه افکند.

رئیس دانشگاه بیرجند  تاکید کرد: در پی استقبال علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد ملی مهلت ارسال مقاله به این همایش ملی با توجه به تعطیلات اداری اخیر و نیز زمان آزمون‌های دانشگاهی تا دهم بهمن سال جاری تمدید شده است.

لامعی با بیان اینکه امید می‌رود این کنفرانس تخصصی در سایه تشریک مساعی استادان و دانشجویان علاقه‌مند در تحقق اهداف خود مؤثر افتد و پژوهش‌های این حوزه را یک گام به پیش برد اظهار کرد: مراسم رونمایی از کتاب‌های نوین تخصصی این حوزه و نیز تقدیر از خادمین اصیل گویش‌شناسی ایران به عنوان برنامه‌های جانبی این همایش ملی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مدیران برای تحقق اعتبارات برنامه‌های سفر نوبخت به خراسان جنوبی تلاش کنند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها