۸۰۰ تن میوه شب عید در استان خراسان جنوبی عرضه شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار خبر داد و گفت: توزیع ۴۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب آغاز شده است.

به گزارش ” پیام خاوران ”  هر ساله در ایام پایانی سال سازمان جهاد کشاورزی استان و تعاون روستایی دست به دست هم می دهند تا برای تامین میوه شب عید اقدام کنند و با ذخیره سازی میوه تنظیم بازار خیال مردم را از قیمت گران راحت کنند.

چرا که مردم معتقدند گرچه با راه اندازی بازار میوه و تره‌بار شهرداری و عرضه آن با ۳۰ درصد زیر قیمت بازار مقداری از تنش قیمت میوه و تره بار در شهر بیرجند کاسته شده است، اما مردم خواستار جدی تر شدن نظارت ها و برخورد قاطع با متخلفان برای دسترسی به کالا با قیمت منصفانه هستند.

حال مسئولان از آغاز عرضه میوه تنظیم بازار می‌گویند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌ جنوبی گفت: توزیع ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید شامل ۴۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب آغاز شده که شامل پرتقال تامسون و والنسیا و سیب زرد و قرمز است.

جعفری افزود: قیمت‌ های اعلام‌ شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای پرتقال تامسون ۱۰ هزار تومان، پرتقال والنسیا ۱۲ هزار تومان، سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و سیب زرد ۱۲ هزار تومان است.

وی با اشاره به این‌ که این میوه‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند گفت: این میوه ها برای توزیع تحویل شهرستان‌ها شده و عرضه آن امروز یا فردا آغاز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با توجه به افزایش قیمت سیب‌زمینی در استان که به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان رسیده بود گفت: تصمیم به واردات سیب‌زمینی گرفتیم و سیب درجه یک وارداتی با قیمت کیلویی ۹ هزار تومان وارد استان شده و در حال عرضه است.

بیشتر بخوانید   ابلاغ ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و قرض‌الحسنه به بسیج سازندگی خراسان جنوبی 

رئیس اتحادیه میوه تره بار شهرداری بیرجند با تاکید براینکه بعد از بارندگیهای دی ماه بازار سیب زمینی با کمبود مواجه شد وقیمت ان روز به روز دچار افزایش قیمت شد گفت: به طور کلی هم اکنون بازار میوه در شهرستان راکد است و میزان فروش نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش رو به رو بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز سیب زمینی تنظیم بازار با قیمت ۹ هزار تومان از چند روز گذشته خبر داد و گفت: ۲۰۰ تن سیب زمینی با قیمت هر کیلو ۹ هزار تومان در مرکز استان از امروز در حال توزیع است و درپی افزایش قیمت سیب زمینی در کشور و همچنین در استان، توزیع سیب زمینی با نرخ تنظیم بازار در دستور کار قرار گرفت که از امروز در حال انجام است.

وی ادامه داد: سیب زمینی با نرخ تنظیم بازار در محل انبارهای مدیریت تعاون روستایی جنب اداره امور عشایری استان در بیرجند توزیع می شود.

جعفری همچنین با اشاره به محصولات گلخانه های در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۲٫۵ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات گلخانه ای قرار دارد گفت: سالانه ۱۶ هزار تن انواع گیاهان گلخانه ای برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال کشت نشاء انجام شده در مجتمع‌های گلخانه و خارج از مجتمع ۴٫۵ میلیون نشاء بوده است که ۵۰۰ هزار نشاء انواع گیاهان زینتی و ۴ میلیون نشاء دارویی بوده است گفت: در صورت همکاری بانک و منابع آب در سال آینده فاز دوم و سوم مجتمع گلخانه‌ای در استان عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   اعزام۴۵دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم به مراسم تشییع سردارسلیمانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی پیش‌بینی کرد از سال آینده ۱۰ هکتار دیگر از اراضی استان به گیاهان گلخانه‌ای اختصاص یابد تا سطح زیر کشت آن افزایش یابد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها