سند گردشگری استان خراسان جنوبی هرچه سریع‌تر تدوین شود

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: سند گردشگری استان خراسان جنوبی باید هرچه سریع‌تر تدوین شود چراکه یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی، صنعت گردشگری است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در نشست کارگروه تخصصی گردشگری پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اظهار داشت: گردشکری یکی از پیشران‌‌های اقتصادی بوده که با رونق آن، فروش هرچه بیشتر صنایع‌دستی، محصولات استراتژیک و افزایش توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان را شاهد خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان ۹ اثر ثبت جهانی و یک هزار و ۳۴ اثر ثبت ملی داریم که باید به خوبی معرفی شوند گفت: در تمام بخش‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌‌ایم اما حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مغفول مانده است.

وی بیان کرد: سند گردشگری استان خراسان جنوبی باید هرچه سریع‌تر تدوین شود چراکه یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی، صنعت گردشگری است که با رونق آن، فروش هرچه بیشتر صنایع‌دستی، محصولات استراتژیک و افزایش توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان را شاهد خواهیم بود.

قناعت با اشاره به حضور پررنگ استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: امروز شاهد حضور پرمحتوا و غنی شهرستان‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی خود در این نمایشگاه هستیم. بیش از ۱۴ غرفه برای ۱۱ شهرستان استان در نظر گرفته شده و در حاشیه غرفه‌ها، ۱۱ اجرای زنده از رشته‌های مزیت‌دار شهرستان‌ها پایه‌ریزی شده تا به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها کمک کند و بتوان سطح فروش را افزایش داد.

سرمایه‌گذاری در گردشگری، راه عبور از درآمدهای ناپایدار

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: گردشگری و صنایع‌دستی یکی از پیشران‌های اقتصادی است که برای عبور از درآمدهای ناپایدار می‌توانیم به سمت سرمایه‌گذاری در گردشگری و صنایع‌دستی حرکت کنیم.

غلامحسین حسینی با اشاره به تولید صنایع‌دستی در استان، افزود: این حوزه یک منبع اقتصادی برای خانوارها نیز محسوب می‌شود و می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین درآمد را داشته باشند.

بیشتر بخوانید   بیمارستان مهدی کلینیک،بزرگترین بیمارستان تخصصی خیریه تاریخ کشور

 وی، با بیان اینکه خراسان جنوبی مهد علم و ادب و گردشگری است، تصریح کرد: لازم است به ظرفیت‌های گردشگری استان توجه شود؛ شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی مربوط به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، نقش مؤثری در معرفی شهرستان‌ها و استان دارد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی، اظهار داشت: اتحادیه صنایع‌دستی و گردشگری از زیرمجموعه‌های اتاق تعاون بوده که نقش مهمی را در دیده‌شدن ظرفیت‌های استان ایفا می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه باید ابتدا در سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری گام برداریم تا به همان نسبت آورده داشته باشیم گفت: برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه بهاره انجام شده و منتظر ابلاغیه‌های لازم هستیم.

معرفی بقعه‌های متبرکه خراسان جنوبی در راستای رونق گردشگری مذهبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جاذبه‌های گردشگری مذهبی، گفت: در استان ۹۶ بقعه متبرکه متبرکه وجود دارد که ۱۰ مورد آن‌ها اثر میراثی هستند و تعدادی نیاز به مرمت دارند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: یکی از راه‌های معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری مذهبی، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها در این اماکن است که باید مورد توجه قرارگیرد.

 وی، با بیان اینکه حسینیه‌های خوبی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: حسینیهٔ امام رضا(ع) در بیرجند احیاء و مرمت شده و اولین موزه وقف در سال ۱۳۸۰ در این مکان افتتاح شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وجود کاروانسراهای تاریخی که بعضا مربوط به زمان شاه عباس صفوی هستند، بیان کرد: احیاء و مرمت این اماکن حائز اهمیت بوده و میراث فرهنگی پای کار است که امیدواریم شاهد نتایج خوب این رسیدگی‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید   ثبت نام ۲۵۲ فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در شانزدهمین مسابقات ‌قرآنی مدها متان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها