تابلو نوشته‌های با زبان لاتین در خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تابلونوشته‌های با زبان لاتین در ورودی برخی از شهرهای استان تا قبل از ۲۵ اسفندماه اصلاح و جایگزین شود.

به گزارش “پیام خاورارنعلی فرخنده امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در چهارمین جلسه این شورا در راستای هویت ایرانی اسلامی و پاسداشت زبان فارسی مصوبه‌ای داشتیم که شهرداری‌ها تابلونوشته‌ها با زبان انگلیسی و بیگانه را اصلاح یا جمع‌آوری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس قانون در تابلونوشته‌ها می‌توان ۷۰ درصد به زبان فارسی و ۳۰ درصد به زبان لاتین باشد، افزود: شهرهای اسفدن، خوسف، سرایان، بشرویه قاین، طبس، مود، سربیشه، آیسک، بشرویه ورودی‌های زبان بیگانه دارند.

وی در ادامه با اشاره به فعال بودن جلسات هیات اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی گفت: در همین راستا موضوع بسترسازی محصولا حوزه زیست عفیفانه، ایجاد موزه محله‌های دفاع مقدس، انتخاب روز فرهنگ عمومی استان، تدوین پیوست فرهنگی تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان و تبلیغات محیطی(پاسداشت هویت فارسی) در هیات اندیشه‌ورز احصاء شده که به ترتیب در جلسات شورای فرهنگ عمومی بررسی و پیگیری می‌شود.

فرخنده با اشاره به حوزه مد و حجاب ایرانی اسلامی گفت: طرح اصیلا به عنوان نمادهای ایرانی است که پیش‌بینی شده در پایان سال جاری، یک مجموعه فاخر با حضور تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی در بیرجند برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه با موضوع زیست عفیفانه از یکم تا چهارم اسفندماه پیش‌بینی شده است گفت: این نمایشگاه، رویدادی در حوزه فرهنگ اسلامی است و کارگروه‌های ایرانی اسلامی هم به عنوان پیوست فرهنگی در کنار آن پیش‌بینی شده است.

حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: بصیرت شامل شناخت دشمن، شناخت نقشه دشمن و شناخت راه مقابله با دشمن است.

بیشتر بخوانید   افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند

وی با اشاره به اینکه دشمن حجاب و امنیت روانی جامعه را هدف گرفته است تصریح کرد: اول باید آسیب‌ها شناسایی و ریشه‌یابی انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز با اشاره به تشییع و وداع با پیکر مطهر پنج شهید گمنام در حدود ۵۰۰ نقطه استان اظهار کرد: صداو سیمای خراسان جنوبی هم در جای جای استان این برنامه‌ها را به خوبی پوشش داده است.

وی ادامه داد: خانه موزه شهید را داریم که باید به خانه موزه محله‌ها به خصوص محلات فعال در دوران دفاع مقدس توجه شود، زیرا برکات فراوانی در پی خواهد داشت.

غلامرضا فلاحی، بیان کرد: دو خانه در فردوس که شهدا در آن‌ها متولد شده‌اند به حفظ آثار واگذار شده است و به عنوان خانه موزه شهید قرار است فعال شود.

فاضلی فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه تبلیغات محیطی پیام‌هایی به شهروندان منتقل می‌کند، گفت: تبلیغات شهرداری باید به مسائل روز هم توجه داشته باشد.

گفتنی است در این شورا مصوب شد که تابلونوشته‌های با زبان لاتین در ورودی برخی از شهرهای استان تا قبل از ۲۵ اسفندماه اصلاح و جایگزین شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها