پیشرفت قابل توجه نیروی پدافند هوایی کشور در حوزه‌ تولید و ساخت تجهیزات و سامانه‌های مختلف پدافندی

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: نیروی هوایی ارتش در حوزه‌های مختلف به ویژه تولید تجهیزات و سامانه‌های مختلف پدافندی، به توان قابل توجهی دست یافته است.

به گزارش “پیام خاوران” امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز امروز با حضور در دفتر فرمانده پایگاه شهید حسینی بیرجند با سرتیپ دوم خلبان ظهوریان فرمانده این پایگاه دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل روز افزون پدافند هوایی و نیروی هوایی اظهار داشت: با هماهنگی و تعامل منطقه پدافند هوایی شرق و پایگاه هوایی شهیدحسینی، با توان بالا از مرزهای هوایی شرق کشور دفاع و با هرگونه تهدید، برخورد قاطع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: وحدت، یکپارچگی و تعامل بین این دو نیرو به عنوان دو بازوی دفاعی کشور توانسته به خوبی ار مرزهای هوایی کشور دفاع کند.

پرویز، افزود: نیروی پدافند هوایی ارتش در سالیان گذشته با توجه به عزم جدی سلسله مراتب برای ارتقاء سطح تجهیزات و توان این نیروی قهرمان، دچار تحول جدی در حوزه‌های مختلف شده است به‌طوری که هم اکنون در حوزه تولید و ساخت تجهیزات و سامانه‌های مختلف پدافندی، به توان قابل توجهی دست یافته است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق تصریح کرد: از آنجایی که خراسانی جنویی یک استان مرزی است لذا همه نیروهای مستقر در این استان باید هوشیار باشند تا آسیبی متوجه مرزهای شرقی کشور نشود.

نیروی پدافند هوایی ارتش با بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی بر لبه فناوری روز دنیا حرکت می‌کند

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند نیز در در این دیدار گفت: پدافند هوایی متناسب با میزان اثرگذاری که در ایجاد امنیت دارد می‌تواند در توان دفاعی کشور نیز نقش آفرینی کند؛ چون اصلی‌ترین و بارزترین بخش دفاعی کشور به شمار رفته و برابر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز خط مقدم دفاع از کشور است.

بیشتر بخوانید   بیش از ۲۳ هزار نفر تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی هستند

سرتیپ دوم خلبان امیدرضا ظهوریان با بیان اینکه امنیت کشور در تمام ابعاد در گروی امنیت فضایی کشور است افزود: آسمان امن ایران اسلامی مرهون مجاهدت و جانفشانی برادران ولایی، متعهد و همسنگران عزیز در نیروی پدافند هوایی ارتش است.

وی به نقش نیروی پدافند هوایی ارتش در تامین امنیت آسمان کشور اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات نیروی پدافند هوایی ارتش، حضور مقتدرانه برای امنیت فضای کشور در سال­‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران است که توانسته با بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی و دانش بومی خود بر لبه فناوری روز دنیا حرکت کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها