کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان در حوزه درون شهری خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش ۲۵ درصدی جرائم رایانه ای در استان خبر داد و گفت: کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان در حوزه درون شهری را داشتیم.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۷۶ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی برقرار شده و علاوه بر آن ۸۲ هزار مراجعه کننده به رده‌های انتظامی داشتیم. در حوزه خدمات اقدامات متعددی به مردم ارائه می‌دهیم و پلیس با حضور در متن جامعه خدمات زیادی می‌دهد و در پرونده‌های به کلانتری ارجاع شده ۷۸ درصد پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.

وی تصریح کرد: با توسعه خدمات آموزشی و پیشگیرانه به بیش از ۷۳ هزار نفر در سطح استان ارائه شده و از ظرفیت معتمدین محلات استفاده شده و بیش از ۵۹ هزار گواهینامه صادر شده و بیش از ۵۳ هزار شماره گذاری خودرو از ابتدای سال جاری انجام شده است. در حوزه خدمات وظیفه عمومی نیز ۹ هزار و ۷۷۵ مجوز خروج از کشور و معافیت تحصیلی صادر شده و ۴ هزار و ۷۳۱ نفر به مراکز آموزشی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰۸ نفر سرباز به بانک‌ها برای وام اشتغالزایی معرفی شدند و در این مدت ۱۲ هزار و ۶۹۸ گذرنامه صادر شده است. از ابتدای امسال ۳ هزار و ۶۰۵ بازدید از صنوف مختلف انجام شده و یک میلیون و ۲۴۸ هزار اعمال قانون و ۱۱ هزار و ۶۷۶ خودرو که حرکت‌های مخاطره‌آمیز داشتند در استان توقیف شدند.

شجاعی‌نسب گفت: ۳ هزار و ۷۴۶ موتورسیکلت نیز در استان توقیف شده و ۲۹۷ تست سلامت رانندگان اخذ شده و ۱۹ مرحله طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش اجرا شده است. ۱۲ مرحله طرح برخورد با خودروهای سوخت‌کش اجرا کردیم و ۷۲ میلیون و ۵۱۱ تردد جاده‌ای از ابتدای امسال در استان انجام شده که ۷ درصد تردد خودروها افزایش یافته است. علی رغم افزایش تردد ۷ درصدی خودروها با کاهش ۱۰ درصد جانباختگان در حوزه برون شهری و کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان در حوزه درون شهری داشتیم.

بیشتر بخوانید   120 برنامه هفته ناجا در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری برای احداث ۵۴ استراحتگاه در استان داریم گفت: میانگین سرعت در خراسان جنوبی بالاتر از کشور است این آمار در کشور ۷۸ کیلومتر و در استان این میانگین ۹۶ کیلومتر بر ساعت است لذا نسبت به سال گذشته میانگین سرعت در استان طی سال جاری به ۸۹ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته اما هنوز میانگین بالا است.

شجاعی‌نسب بیان کرد: در حوزه ترافیک درون شهری و برون شهری دغدغه داریم و کارهای زیادی باید انجام شود تا به وضعیت مطلوب برسد. هنوز ۵۷ درصد تصادفات از نوع واژگونی به علت خستگی و خواب آلودگی است و ۵۰ درصد جانباختگان سرنشینان هستند. وجود استراحتگاه‌ها در استان به ویژه در غرب استان لازم است که در دستور دستگاه‌های مربوطه است و یک طرفه کردن مسیرها و مدیریت سفرها و پرهیز رانندگی با سرعت بالا و خستگی و رعایت مقررات و فرهنگ ترافیک می‌تواند در کاهش تصادفات کمک کند.

شجاعی‌نسب افزود: ۲۵ درصد جرائم در بستر فضای مجازی از ابتدای سال جاری افزایش یافته اما ۸۸ درصد وقوع جرائم کشف شده و کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت اینترنتی غیرمجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و مزاحمت اینترنتی از جمله بیشترین جرائم بوده است‌. بیش از ۹ هزار و ۴۱۶ فقره سرقت در استان صورت گرفته که دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما ۵۰ درصد سرقت‌ها کشف می‌شود و ۴۷ فقره باند سرقت در استان کشف شده و ۲۹۲ نفر مالخر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز سوخت یکی از اقلام یارانه‌ای برای تسهیل عبور و مرور است اما این سوخت بخشی در استان و بخشی از استان‌های همجوار به صورت قاچاق خارج شده که از ابتدای سال جاری ۴ میلیون و ۲۶۰ لیتر سوخت توقیف کردند که افزایش ۳۰ درصدی داشته است. ۳۰ تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی کشف شده و ۷ هزار و ۴۱ پرونده در این زمینه تشکیل و ۱۰۲ باند موادمخدر متلاشی شده و یک هزار و ۱۳۱ افراد خرده فروش دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید   عملیات گازرسانی به ۳ روستا در سرایان آغاز شد

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و آغاز ماه مبارک رمضان گفت: کمترین خسارت‌ها و آسیب‌ها را در چهارشنبه سوری سال گذشته داشتیم و امسال نیز با توجه به ماه رمضان فعالیت‌های انسان دوستانه بیشتر می‌شود و خانواده‌ها نیز امسال باید موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام/۲۵۶/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها