عرصه مشارکت مردم برای رشد و جهش تولید فراهم شود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امسال راهبرد این است که مردم به عرصه بیایند و زمینه برای آنان باید فراهم شود تا شاهد رشد و تعالی و جهش تولید در کشور باشیم.

به گزارش ” پبام خاوران “ ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز درخطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد با تبریک سال جدید اظهار داشت: در طبیعت به واسطه تحول و بهار، شادابی و نشاط را عالم مشاهده می‌کنید و در آیات قرآن این تحول‌ها نشانه قیامت است.

وی با اشاره به نسیم ماه مبارک رمضان و بهار معنویت، ادامه داد: روزه زمینه را برای تقوا در انسان و شوق و توجه به دستورات خدا را تقویت می‌کند و در این ماه مبارک حجم آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همزمانی بهار طبیعت و بهار معنویت زمینه‌ساز طراوت و رویش و شکوفایی جسم و روح و جان انسان است و افزود: هنر و قدرت ماه رمضان این است که با نسیم معنویِ روزه و عبادات و توسل و مناجات، انسان غیرغافل را در مسیر صلاح و بندگی به شوق و تلاش می‌کشاند.

وی گفت: عظمت نهضت امام راحل مدیون انسان‌ها صالح و مومن می‌باشد که از برکات ماه عظیم رمضان است و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و زمینه‌سازی ظهور و حکومت مهدوی هم با همین انسان‌های صالح است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه تلاوت روزانه قرآن و انس و تدبر در قرآن از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «قرآن، عهدنامه خدا به بندگان اوست، پس شایسته است مسلمان در عهدنامه‌اش بنگرد و روزی پنجاه آیه از آن بخواند.»

وی افزود: اگر کسی با دو ثقل عظیم یعنی قرآن و اهل بیت‌(ع) پیوند بخورد هرگز از صراط مستقیم گمراه نمی‌شود و ما در لیالی قدر این پیوند را به زیبایی می‌بینیم.

بیشتر بخوانید   واحدهای تولیدی برای کاهش مصرف انرژی همراه مردم هستند

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اگر خداوند اساس زندگی فردی و اجتماعی انسان باشد اختلافی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات در کلام مقام معظم رهبری از همان ابتدای سال ۱۴۰۲ و هشدار نسبت به توطئه دشمنان، گفت: خوشبختانه با تلاش همگان شاهد مشارکت پرشور مردم با امنیت بالا در انتخابات اسفندماه سال گذشته بودیم.

وی به شعار سال جدید مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی»، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس با وحدت و انسجام نیروهای مسلح و حضور پررنگ مردم حماسه آفریدند و امروز هم راهبرد این است که مردم به عرصه بیاید و زمینه برای آنان فراهم شود تا شاهد رشد و تعالی و جهش تولید در کشور باشیم.

خطیب جمعه موقت بیرجند در ادامه به مسئله‌ درجه‌ی یک‌ و مهم فلسطین و غزّه اشاره کرد و افزود: مردم فلسطین علی‌رغم اینکه خانواده‌ها خود را از دست دادند اما در عین مظلومیت با روحیه شهادت و جهاد در میدان مقتدارنه حاضر هستند.

وی بیان کرد: ما ضمن حمایت از مردم فلسطین اما این جهاد و مقاومت کار خود ملت فلسطین است البته جمهوری اسلامی پیوسته از مظلومان و نهضت‌هایی آزادیخواه برای رهایی از شر مستکبران حمایت می‌کند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در مردم، تأکید کرد: ما به قله‌ها نزدیک شده‌ایم و امروز، روز خسته شدن و ناامیدی نیست و مسئولان کشور باید با روحیه جهادی و با امید حرکت کنند و منتخبان جدید مجلس شورای اسلامی با وحدت نگذارند شیرینی حضور مردم در انتخابات دچار آسیب شود.

بیشتر بخوانید   حمایت قاطع شورای ملی زعفران ایران از منصفانه شدن قیمت طلای سرخ

 انتهای پیام/۲۵۰

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها