مردم فلسطین در اوج مظلومیت مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان بیداری جهانی برای حمایت از فلسطین، گفت: مردم فلسطین در اوج مظلومیت اما عزتمندانه و مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادگی و صبوری می‌کنند.

به گزارش ” پیام خاوران “ حجت الاسلام والمسلمین محمدمختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجندبا تأکید برلزوم نهادینه کردن تفکر توحیدی در جوانان و خانواده‌ها، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی باید به سطحی از آگاهی و هوشیاری برسند که در انتخابات‌ها غرب‌زده‌ها را طرد کنند و به آنان رأی ندهند.

وی با اشاره به موضوع فلسطین اظهار کرد: امروز دو جبهه از طرفی استکبار و اسرائیل غاصب، غرب وحشی و سران عرب خائن و از طرف دیگر ملت مظلوم فلسطین در مقابل هم قرار گرفتند.

خطیب جمعه موقت بیرجند با تأکید بر ریشه تفاوت جبهه استکبار با جبهه حق، تصریح کرد: ریشه همه اینها به دو فرهنگ متفاوت برمی‌گردد و بنابراین رفتار آنان هم تفاوت دارد.

وی گفت: در سالیان گذشته جنایات استکبار با قدرت رسانه‌ای که داشتند پنهان می‌شد اما امروز آنقدر ضایع شده که نمی‌توانند پنهان کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فرهنگ از جهان‌بینی شروع می‌شود، تصریح کرد: تفکر و فرهنگ غربی و استکبار انسان را حیوان مادی و هوشمند تعریف می‌کند و زندگی را برای تنازع بقا می‌دانند لذا از چنین تفکری نباید انتظار رحم و مروت داشت و زن، زندگی و آزادی هم حاصل همین تفکر است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ مادی، اخلاق، انصاف، تربیت و … تعطیل است، گفت: متاسفانه دشمنان می‌خواهد این فرهنگ پوچ و مسموم را بر خانواده‌های ایرانی تحمیل کنند تا دچار فروپاشی و آسیب شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تفکر مادی در طول تاریخ جز جنایت کاری نکرده است، تأکید کرد: باید تفکر توحیدی را در جوانان و خانواده‌ها نهادینه کنیم چون این تفکر می‌تواند رحم و مروت، انصاف، اخلاق و … در جامعه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید   جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ولایت‌فقیه در جایگاه والایی قراردارد

وی بیان کرد: با تفکر مادی روز به روز وضعیت بشر خطرناک‌تر می‌شود ولی ما نمی‌توانیم کدخدایی و سلطه مستکبران را بپذیریم لذا باید جمهوری اسلامی ایران خواستگاه تفکر و فرهنگ توحیدی باشد و آماده شویم تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند و کاروان بشریت را جلوداری و هدایت کند.

حجت الاسلام مختاری اظهارکرد: هنوز عده‌ای از چهره‌های سیاسی و افراد داخلی در خواب غفلت هستند و آثار مخرب فرهنگ منحط غربی را نمی‌بینند اما ملت بزرگ ایران اسلامی باید هوشیار باشند و در انتخابات پیش رو به کسانی که مرعوب فرهنگ غرب هستند رأی ندهند.

خطیب جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: ملت ایران اسلامی باید به سطحی از آگاهی و هوشیاری برسند که در انتخابات‌ها غرب‌زده‌ها را طرد کنند.

وی گفت: باید همه دست در دست همدیگر بدهیم تا فرهنگ مادی رسوا شده و فاخر بودن فرهنگ قرآن و توحیدی بر همگان روشن شود.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره اینکه عدالت خداوند از ضروریات دین است بیان کرد: عقل سلیم به خوبی عدالت خداوند را ثابت می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: برای اجرای عدالت الهی لازم است محکمه و دادگاه عدل عامی باشد، که سر سوزن کار نیک و بد در آنجا حساب شود، و گرنه، اصل عدالت تأمین نخواهد شد.

حجت الاسلام مختاری افزود: اگر می‌بینید در دنیا ظلم زیاد است چون به برنامه الهی عمل نشده است و خداوند انسان را موجودی مختار آفریده تا با اختیار خودش مسیر عدل را برود.

وی با اشاره به ظلم مستکبران در حق مردم ایران، غزه، یمن و … بیان کرد: باید حق خود را از ظالم بگیریم اما اگر به هر دلایلی نتوانستیم می‌بایست امیدوار باشیم که خداوند حق مظلوم را از ظالم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید   دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند/ تقابل ایران با استکبار تقابل فرهنگی و دینی است

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها