۱۰۱ هزار تن گندم برای خراسان جنوبی تامین شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۱ هزار تن گندم با کیفیت سال گذشته برای تامین مصارف مردم به استان حمل شده‌ است.

به گزارش “پیام خاوران”، میثم پیشدادیان اظهار داشت: از این مقدار ۷۹ هزار تن گندم وارداتی از بنادر و ۲۲ هزار تن گندم با کیفیت از سایر استان‌ها بوده که در سیلوها و انبارهای دولتی و خصوصی برای تامین مصارف مورد نیاز استان ذخیره‌سازی شده‌ است.

وی افزود: به منظور تنظیم و کنترل بازار کالای‌های اساسی با توجه به مجوزهای ابلاغی حدود ۲ هزار و ۴۵۰ تن برنج، هزار و ۷۴۰ تن شکر در قالب طرح‌های مختلف تنظیم بازار، خانوار، ضیافت ماه رمضان، نذورات محرم و صفر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان زندان‌ها توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته واردات کالای اساسی شامل ۲ هزار و ۸۴۰ تن برنج، ۲ هزار و ۱۵۰ تن شکر انجام و در انبارهای استان برای تامین طرح‌های مختلف تنظیم بازار در طول سال ذخیره شده است.

وی با اشاره به تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ نمونه گیری برای بررسی کیفیت ظاهری گندم در سالی که گذشت، گفت: بررسی آزمایش‌های کنترل کیفی تکمیلی ۵۱ مورد است، نتایج حاصل بیانگر مرغوبیت بالای گندم وارداتی و کیفیت نسبی گندم داخلی در شاخص‌های کیفی است.

پیشدادیان افزود: همچنین تعداد بازدید از کارخانه‌های آرد خراسان جنوبی در سال گذشته ۹۴ مورد بوده و در این مدت تعداد نمونه اخذ شده از انواع آرد تولیدی ۱۷۵ نمونه است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی همچنین از خرید ۱۸ هزار و ۷۹۵ تن گندم به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال در قالب پنج هزار و ۹۲۴ محموله خبر داد و گفت: این مقدار گندم از سه هزار و ۶۱۲ کشاورز خریداری شد.

بیشتر بخوانید   زکات فطریه در خراسان جنوبی 60 هزار تومان اعلام شد

وی گفت: بیشترین خرید متعلق به شهرستان قاینات با ۲ هزار و ۸۷۶ تن سپس شهرستان‌های نهبندان با ۲ هزار و ۵۴۱ تن و خوسف با ۲ هزار و ۴۷۰ تن است.

پیشدادیان ادامه داد: خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل از آن حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها