اجرای پروژه‌های میان‌مدت و بلندمدت برای عبور از تنش آبی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: چندین پروژه میان مدت و بلندمدت برای تامین آب در استان در حال انجام است، اما مهمترین راه تامین و حفظ منابع آب، مدیریت مصرف است.

به گزارش “پیام خاوران”، عباس سارانی در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی افزود: مدیریت مصرف آب در تمامی بخش‌ها باید بر اساس آب قابل برنامه‌ریزی که در  سند سازگاری با کم آبی تعیین شده است، صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی منابع آب در استان و تاثیرات منفی آن بر تمامی حوزه‌ها، نیاز است همه ما تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص بیاندیشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تأمین آب استان برای مصارف مختلف، از منابع آب زیرزمینی است اظهار کرد: با توجه به خشکسالیهای اخیر و برداشت بیش از حد از منابع آب زیرزمینی با کسری مخزن تجمعی ۴ میلیارد مترمکعبی مواجه هستیم  که جبران آن امری ضروری است.

سارانی با بیان اینکه در سال آبی گذشته ۱۳۶ میلیون مترمکعب کسری مخزن داشتیم عنوان کرد: برای تامین آب پنج شهر و ۱۴۲ روستا کمیسیون ماده ۲۳ تشکیل و تامین اعتبار آن در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در برخی شهرستان‌ها از جمله طبس و بیرجند اقدامات و پیگیری‌های مربوط به آبرسانی در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از سدهای تغذیه مصنوعی بندان با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی، آهنگران با ۴۱ و گزیک با ۱۵ درصد نیز در اولویت کاری ما قرار دارد.

سارانی بیان کرد: تسریع در اجرای این پروژه‌ها نیازمند همراهی و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی با آب منطقه‌ای است تا با نگاه ویژه به حوزه آب بتوانیم اثرات منفی خشکسالی بر استان را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید   برخی ها مردم را سرگرم مسائلی می کنند که شایسته نیست

ابوالفضل حاجی نژاد، مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی هم ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبی استان، نسبت به همکاری لازم با مجموعه آب منطقه‌ای برای تسریع در اجرای پروژه‌های تامین آب و سند سازگاری با کم آبی قول مساعد داد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها