کشف فرار مالیاتی ۱۸۷ میلیارد ریالی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از کشف فرار مالیاتی به ارزش ۱۸۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

به گزارش“پیام خاوران“، سرهنگ یداله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر فرار مالیاتی یک شرکت در سطح استان دریافت کردند که موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:  پس از تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت موضوع مشخص شد صاحب این شرکت با فریب یکی از شهروندان و بدون اطلاع وی اقدام به پرونده سازی  و ثبت شرکت به نامش به جهت فرار مالیاتی کرده بودند که با هوشیاری کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی متهم شناسایی و مدارک لازم کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده فرار مالیاتی بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال به اداره کل امور مالیاتی استان معرفی شد؛ تصریح کرد: شهروندان هر گونه جرایم اقتصادی را از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به این پلیس اطلاع دهند.

شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشند 

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی نیز گفت: کلاهبرداران سایبری با ترفند آگهی‌های تبلیغاتی رزرو اماکن اقامتی و تور‌های ارزان‌قیمت در ایام عید نوروز، شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

 سرهنگ قدرت الوانی اظهار داشت: همزمان با تعطیلات عید نوروز و مسافرت تعداد زیادی از هموطنان و داغ‌شدن بازار رزرو اینترنتی هتل‌ها، اماکن گردشگری و اقامتی و تور‌های مسافرتی، مجرمان سایبری که همیشه به ‌دنبال فرصت مناسب برای کلاهبرداری از افراد هستند، فرصت را غنیمت شمرده و به این ‌بهانه از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در‌این ‌روش از کلاهبرداری، مجرمین سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی رزرو اینترنتی اماکن اقامتی و تور‌های ارزان‌قیمت، هموطنان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با به‌دست‌آوردن اطلاعات حساب بانکی از افراد کلاهبرداری می‌کنند و در مواردی نیز پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی شهروندان نیستند.

بیشتر بخوانید   وعد‌ه‌های تکراری مسئولان برای اجرای پروژه استخر سرپوشیده شهرستان سربیشه

 رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان کرد: لذا به هوطنان توصیه می‌شود چنانچه قصد تهیه بلیط و یا رزرو هتل و اقامتگاه را دارند حتما از مراکز دارای مجوز و معتبر اقدام کنند و برای رزرو آنلاین نیز از سایت‌های معتبر دارای مجوز و همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند تا قربانی مجرمین سایبری نشوند.

الوانی تاکید کرد: شهروندان قبل از ورود به درگاه پرداخت بانکی، آدرس دقیق اینترنتی را کنترل کرده و در هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی قبل از خرید یکبار اطلاعات کارت بانکی خود را به اشتباه وارد کنند تا مشخص شود که درگاه مربوطه اصلی بوده و یا جعلی است و پس از حصول اطمینان اقدام به خرید کنند.

وی افزود: شهروندان در‌صورت مشاهده آگهی‌های تبلیغاتی تحت‌عنوان “فروش تور‌های لحظه آخری با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی” بسیار با‌احتیاط رفتار کنند، چرا‌که احتمال دارد این موضوع یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای خالی‌کردن حساب بانکی افراد باشد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در‌صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در تمامی ساعات شبانه‌روز با متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها