خراسان جنوبی رتبه دوم کشور به لحاظ ضریب افزایش تردد بین استانی را کسب کرد

 جانشین رئیس ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی گفت: تا سوم فروردین ۱۴۰۱، خراسان جنوبی در موضوع ضریب افزایش تردد بین استانی رتبه دوم کشور را داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار به ثبت رسیده از پلاک ها، تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو از تاریخ ۲۵ اسفند ماه  ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ در جاده های مواصلاتی استان تردد داشته اند.

وی ادامه داد: تعداد ترددهای به ثبت رسیده در این مدت در مقایسه با نوروز ۱۴۰۰ به میزان ۷۸ درصد و نسبت به نوروز ۱۳۹۸ و قبل از جریان همه گیری بیماری کرونا ۲۳ درصد افزایش داشته است.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر استان تصریح کرد: ۲۸ درصد تردد ها از مبدأ استان خراسان رضوی ، ۹ درصد از استان تهران، ۳۴ درصد از سایر مبادی کشور و ۲۹ درصد نیز داخل استانی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در اواخر سال ۱۴۰۰ جلسات متعددی با محوریت خدمات سفر در مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده، اظهار داشت: بررسی های میدانی نشان می دهد ۹۵ درصد مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در سطح استان اجرایی شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه حال مسافران، تأکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی و  در راستای همکاری با نیروی انتظامی تعداد ۴۰ دستگاه خودرو از ظرفیت دستگاه های اجرایی مختلف در اختیار پلیس قرار گرفته تا در مبادی ورودی و جاده های مواصلاتی استان مورد استفاده قرار گیرد.

طالبی به ظرفیت ۲۴ هزار نفری اقامتگاه های استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، با بهره گیری از دیگر ظرفیت‌ها، برای ۱۲۹ هزار نفر ظرفیت اقامتی در سطح استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   رسیدگی به درخواست‌های مشترکین شرکت برق خراسان جنوبی در سامانه سامد

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز شنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، تعداد ۸۳۷ هزار و ۸۷۳ نفر در استان اقامت گزیده اند.

به گفته وی؛ از این میزان ۳ هزار و ۹۱۶ نفر در هتل ها، هزار و ۸۸۶ نفر در مجتمع های گردشگری، ۹ هزار و ۲۷۲ نفر در مهمانپذیرها، ۱۱ هزار و ۲۴۲ نفر در اقامتگاه های بوم گردی ها، ۱۷۴ هزار و ۱۴۸ نفر در خانه های مسافر، اقامت موقت و چند روزه داشته اند.

طالبی با بیان اینکه ۱۸ درصد اقامت ها دو  یا سه روزه ، ۷۰ درصد یک روزه و ۱۱ درصد نیز بین ۳ تا ۷ روز بوده، متذکر شد: در اقامتگاه های موقت  شامل کانکس ها، چادرهای مسافرتی و… ۵۹ هزار و ۴۸۵ نفر و در مراکز آموزشی نیز ۳۸ هزار و ۷۵۷ نفر اقامت داشته اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی به وضعیت نظارت ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: اعضای ستاد استانی خدمات سفر، تعداد ۸۳ بازدید  از جاده های مواصلاتی و داخل شهرها انجام داده اند.

طالبی افزود: در این بازه زمانی ۱۲۶ هزار نفر نیز از جاذبه های مذهبی، تاریخی و طبیعی استان بازدید نموده اند.

وی به فعالیت بازارچه های صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه در مسیرها و در داخل شهرها فعال بوده است.

به گفته وی؛ تعداد پایگاه های فعال انتظامی ناجا ۴۷ مورد، پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۳۴ مورد ، پایگاه های اورژانس ۴۰ مورد، پایگاه های امداد خودرویی ۱۷ مورد ، قضات کشیک ۱۲ نفر ،شوراهای حل اختلاف ۱۱ مورد و داروخانه های شبانه روزی ۱۵ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید   قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از خلق حماسه ماندگار9دی

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی گفت: در برخی از شهرستان ها از جمله طبس و فردوس در راستای خدمات دهی بهتر به مسافرین نوروزی علاوه بر سهمیه های تخصیصی ،سهمیه خاص آرد و محصولات دیگر نیز تعلق گرفته است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها