ریل گذاری مناسب برای توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: ریل‌گذاری بسیار خوب برای توسعه استان در بخش درمان انجام شده است، در سال جاری تخت‌های درمانی به ۹ هزار افزایش خواهد یافت.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم حضور داشتند، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان و محکوم کردن حرکت تروریستی اسرائیل در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه اظهار داشت: در سال گذشته شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در کشور و حضور حماسی مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن و حضور گسترده در انتخابات با وجود همه اقدامات دشمن برای کاهش شرکت مردم در انتخابات بودیم.

کسب رتبه دوم کشور در مشارکت انتخابات

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با شرکت گسترده در انتخابات، حماسه بزرگی را خلق کردند افزود: مردم انقلابی، متدین و دارای تحلیل سیاسی خراسان جنوبی با حضور گسترده در انتخابات حماسه بزرگی به وجود آوردند که به لحاظ درصد مشارکت در کشور، رتبه دوم را کسب کردند.

به گفته وی این در حالی بود که در روز انتخابات در بیرجند دمای منفی ۹ درجه و در سربیشه و قاینات نیز منفی ۱۲ درجه را داشتیم اما مردم استان با وجود سردی هوا حماسه‌ای دیگر را در انتخابات به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه شعار سال گذشته مهار تورم و رشد تولید بود تصریح کرد: مقام معظم رهبری که با کسی تعارف ندارند و واقعیت‌ها را بیان می‌کنند، در این زمینه گفتند: در ارزیابی از کارهای انجام شده در هر دو بخش شعار سال پیشرفت‌هایی را داشتیم اما به قدر مطلوب نبود.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه مقام معطم رهبری از مسئولان کشور در این زمینه تداوم اقدامات سال گذشته اما با سرعت و شتاب بیشتری در سال جاری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته در سطوح ملی و استانی شاعد اتفاقات بسیار خوبی بودیم که از جمله آنها می‌توان به رشد اقتصادی بالای چهار درصد اشاره کرد و این در حالی بود که میانگین رشد اقتصادی در دهه نود کمتر از یک درصد بود.

بیشتر بخوانید   تعالی ایران، جز در سایه اطلاع رسانی درست و منصفانه رقم نمی‌خورد

قناعت افزود: در اوایل دولت سیزدهم بعضی معتقد بودند که تورم سه رقمی خواهد شد اما آمارها نشانگر آن است که تورم نقطه به نقطه از ۵۰ به ۳۰ درصد و در کل به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

افزایش تخت‌های درمانی در خراسان جنوبی به ۹ هزار تخت

وی ادامه داد: از منظر اجرای پروژه‌های عدالت محور هم کارهای خوبی در سال گذشته مانند اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بیمه رایگان سلامت ۱۲ میلیون نفر، تکمیل و احداث را‌ه‌های روستایی، تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام خوسف و بشرویه انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری تخت‌های درمانی به ۹ هزار افزایش خواهد یافت، افزود: توسعه اینترنت و فیبر نوری،  احیای ۷ هزار واحد تولیدی راکد که از این تعداد ۲۶۷ واحد در خراسان جنوبی بوده است از دیگر اقدامات انجام شده است.

سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری

قناعت تصریح کرد: در حال ساخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور هستیم و پرتاب سه ماهواره به فضا که معادل کار در این زمینه در ۱۳ سال گذشته است و سرمایه گذاری خارجی حدود ۱۱ میلیارد دلاری از جمله دیگر اقدامات شاخص انجام شده در سال گذشته است.

وی درباره اقدامات انجام شده در سال گذشته در خراسان جنوبی هم گفت: در استان شاهد آغاز پروژه راه آهن بودیم که یکی از دغدغه اصلی مردم خراسان جنوبی بود که ۱۵ شهریور با حضور رئیس جمهور فعال شد و در حال حاضر از ۱۵ قطعه داخل استان، ۱۳ قطعه آن فعال است.

استاندار خراسان جنوبی از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی با ۲۸۰ کیلومتر خطوط فرعی آن در استان با هدف تخصیص ۶۰ میلیون متر مکعب در سال که نیاز آبی خراسان جنوبی در سال ۱۴۲۵ است به عنوان یکی دیگر از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد.

به گفته وی انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه نیز یکی دیگر از ابر پروژه‌های در جال انجام در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید   زیرساخت‌های ورزش همگانی برای عموم مردم تامین شود

احیای ۴۶۶ واحد تولیدی استان

قناعت از احیای ۴۶۶ واحد راکد و یا نیمه فعال استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به عنوان یکی دیگر از کارهای مهم انجام شده در خراسان جنوبی یاد کرد و با اشاره به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان گفت: در دوسال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای برقرسانی در استان هزینه شده و پروژه‌های به ارزش ۶۳ میلیارد تومان هم در این حوزه آماده افتتاح است.

استاندر خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته چند پست ۴۰۰ کیلو ولت برق در نهبندان و فردوس گلنگ‌زنی شد که همه این اقدامات نشانگر آن است که ریل گذاری بسیار خوبی در استان انجام شده است.

مسئولان خدمت جهادگونه داشته باشند

امام جمعه بیرجند نیز در این دیدار خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نباید تنها به عنوان مسئول کار کنید، بلکه باید بیشتر از مسئولیت اداری خود، در برابر گرگ‌های جهانی، به شکل جهادی عمل کنید. هرکس به اندازه خودش برای گسترش عدالت در جهان تلاش کند.

آیت‌‌الله سیدعلیرضا عبادی اظهار داشت: دنیای امروز پر از انواع امکانات برای سرمایه‌گذاری است که در طول تاریخ بی‌نظیر است و باید مردم جهان به خوبی از نتایج آن بهره‌مند می‌شدند اما تلخی‌های این زمان هم بی‌نظیر است که نشانگر خالی بودن جای عدل و امامت در بعد عقیده و اندیشه و در میدان عمل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از رسول اکرم (ص) عدل و امامت از دین حدف شد و بچه‌های ابوسفیان و بنی مروان که با پیامبر اسلام زاویه داشتند جانشین شدند، افزود: بذر ظلم در جامعه دینی  از همین جا کاشته شد.

به گفته وی مرحوم رشید رضا عالم بزرگ مصری می‌گوید: یکی از شخصیت‌های اروپایی گفته بود که اگر می‌دانستیم که معاویه چه قیافه‌ای داشته است، مجسمه او را در سر چهار راه‌های کشورهای اروپایی با طلا می‌ساختیم زیرا اگر معاویه جلوی علی را نمی‌گرفت همه دنیا مسلمان می‌شدند و نوبت به ما اروپایی‌ها نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید   دومین ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای در کارخانه کویرتایر رونمایی شد

عبادی تصریح کرد: رهبری جامعه به دست افرادی افتاده که حداکثر استفاده را از امکانات موجود می‌بردند و مشکل اصلی جهان این است که رهبری جهان در دست ستمگران است. از جهان امروز بیشتر از این نباید توقع داشته باشیم و هر چه در جهان وجود دارد جز تزویر، دروغ و بی عدالتی نیست و رهبران فعلی جهان به هیچ قانونی پایبند نیستند.

عبادی تصریح کرد: سازمان ملل، دادگاه لاهه، آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ قانونی را قبول ندارند و سوابق پلیدی در کارنامه خود دارند. اگر حیوانات نطق داشتند، با مشاهده این تومار سیاه و سوابق سنگین آنها، اظهار ننگ می‌کردند.کشورهای اروپایی و غربی با بهره‌گیری از ابزارهای اعتیاد، نفاق و دروغ، انسان‌های پلید را بر بهترین انسان‌ها مسلط کرده‌اند.

امام جمعه بیرجند خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نباید تنها به عنوان مسئول کار کنید، بلکه باید بیشتر از مسئولیت اداری خود، در برابر گرگ‌های جهانی، به شکل جهادی عمل کنید.

وی با اشاره به اینکه در تجربیات تلخ گذشته، شیرینی‌هایی هم وجود دارد تاکید کرد: هرکس به اندازه خودش برای گسترش عدالت در جهان باید تلاش کند.

عبادی افزود: در سال جدید به عنوان کارمند امام زمان (عج) در سر کار خود حضور پیدا کنید و دنبال گسترش عدالت باشید. مردم برای  اسلام، عدالت و پیروی از حاکم عادل به میدان آمده‌اند و اگر رفتار و عمل ما شبیه طاغوت‌ها باشد از لشکریان آنها خواهیم بود. امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۲ تشکیل حکومت اسلامی، بیداری جهانی و آمادگی جهان برای ظهور را از جمله ماموریت‌های خود اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرصت بیداری جهانی را نباید از دست بدهیم گفت: با وجود اینکه امروز دنیا در حال بیدار شدن است اما عده‌ای هنوز رو به قبله انگلیس می‌خوابند. مدیران دستگا‌های اجرایی زیر مجموعه خود را طوری باید دوست بدارند که زمینه برای انجام ترک فعل و دروغگویی فراهم نشود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها