۱۲۰ چشمه و حمام بهداشتی ثابت در کاظمین احداث می‌شود

رئیس ستاد عتبات خراسان جنوبی گفت: شرکت آبفای خراسان جنوبی باید برای احداث ۱۲۰ چشمه و حمام بهداشتی ثابت اقدامات لازم را در کاظمین انجام دهند.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی جوینده در ستاد اربعین استان خراسان جنوبی اظهار داشت:شرکت آبفای خراسان جنوبی باید برای احداث ۱۲۰ چشمه و حمام بهداشتی ثابت اقدامات لازم را در کاظمین انجام دهند.

رئیس ستاد عتبات خراسان جنوبی گفت: یکی از معضلات مربوط به ایام اربعین تامین اتوبوس برای حمل زائران اربعین است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید قبل از اربعین نرخ مورد نظر را مشخص کند.

وی خاطرنشان کرد: چون در سال های گذشته به وعده های داده شده در باره موارد تشویفی برای رانندگان عمل نشده، در سال جاری برای کامیون مشکل خواهیم داشت.

جوینده تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید به موقع اسامی شرکت های را که در مراسم اربعین تمایل به همکاری دارن را به ستاد عتبات استان اعلام کنید.

رئیس ستاد عتبات خراسان جنوبی بیان کرد: برای هزار و ۸۰۰ نفر از خادمان مواکب استان باید خدمات حمل و نقلی ارائه شود و کامیونی برای حمل دارو در مراسم اربعین باید پیش بینی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در ستاد اربعین استان گفت: استکبار جهانی در شرایط فعلی از همه ظرفیت های خود و با ایجاد جنگ ترکیبی از همه روش های مورد نظر بهره گرفته است تا ضربه های به مسلمانان به ویژه شیعیان وارد کند لذا باید از همه ظرفبت های موجود برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این مراسم اربعبن نه تنها مسلمانان بلکه افرادی از دیگر ادیان هم از سراسر جهان شرکت می کنند گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان نباید بر اساس وظیفه اداری بلکه بر اساس تکلیف فردی و در راستای عمل به دستورالعمل ابلاغی ستاد اربعین کشور در سال ۱۴۰۲ اقدامات مورد نظر را انجام دهند.

بیشتر بخوانید   ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های زیر بنایی خراسان جنوبی به کار گرفته شود

محمدرضا طالبی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با همت جمعی خود در استان، کارهای لازم را برای حل مشکلات موجود انجام دهیم و تنها در موارد خاصی که حل آن در استان امکانپذیر نیست از طریق ستاد اربعین کشور پی گیری های لازم را باید انجام دهیم.

به گفتع وی بعضی از دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به گونه ای ارائه گزارش می کنند که کویا از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای انجام وظایف خود انجام نداده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در تشریح مصوبات ستاد اربعین استان گفت:شرکت آبفای استان باید برای احداث ۱۲۰ چشمه بهداشتی و حمام ثابت اقدامات لازم را انجام دهد یا حداقل ۶۰ مورد آن را برای اربعین سال جاری انجام دهد.

به گفته وی باید اتوبوس های مورد نیاز برای حمل زائران اربعین مانند سال های گذشته از استان تامین شود که در این راستا باید اسامی شرکت های مورد نظر از سوی اداده کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با نرخ مناسب اعلام شود.

طالبی گفت: تا اواسط هفته آینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای علاوه بر کارهای که برای همه رانندگان انجام می دهد، باید به دبیرخانه ستاد گزارش کند که چه اقداماتی خاصی برای رانندگانی که اربعین سال گدشته در مراسم اربعین همکاری داشته اند ، انجام داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که از آن جایی که کامیون های مورد نظر در عتبات پیمایشی ندارند، سوخت به آنها داده نمی شود گفت: تا یک ماه آینده که ستاد اربعین استان با حضور استاندار برگزار خواهد شد، بابد وعده های داده شده در خصوص اتوبوس ها و کامیون های که در اربعین سال گدشته همکاری داشته اند، عملی شود.

بیشتر بخوانید   افتتاح پروژه آسفالت راه روستایی محمدآباد بیچند با کمک بسیج سازندگی

طالبی گفت: جهاد کشاورزی از هم اکنون باید برای تامین برنج، گوشت منجمد، آرد و دیگر کالاهای مورد نیاز زائران اربعین اقدام کند تا هر موقعی که سهمیه زائران از تهران آمد آن را جایگزین کند.

نماینده آبفای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تعهد برای احداث ۱۲۰ چشمه بهداشتی و حمام ثابت را در گذشته داده ایم اما از آن جایی که تهران معین خراسان جنوبی است با همکاری آنها اقدامات لارم را برای احداث ۱۲۰ سرویس بهداستی و حمام انجام خواهیم داد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در زمینه خرید اتوبوس توسط شرکت های حمل و نقل برای اربعین باید متقاضیان مورد نظر را معرفی کند.

به گفته وی به دلیل اینکه ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی باید تخصیص یابد تا کنون اقدامی در این باره انجام نشده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها