۳۰ نمایش خیابانی در استان خراسان جنوبی اجرا می شود

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای ۳۰ نمایش خیابانی در راستای نشاط اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی طلاق با عنوان «خانه خراب» آبان ماه جاری  در استان خبر داد.

به گزارش ” پیام خاوران “ سید علی زمزم  عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش تاثیرگذار نمایش خیابانی در آگاهی سازی مردم، بیان کرد: نمایش خیابانی «خانه خراب» به نویسندگی «علی حمیدیان فر و جواد جعفری» و به کارگردانی «میثم صدرا» در راستای نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی آبان ماه جاری درسطح شهرستان های استان به اجرای عمومی می رود.

وی با بیان اینکه این نمایش ۳۰ اجرا در کل استان داشته که با ۷ بازیگر اجرایی می شود؛ اظهار کرد: با توجه به اثر گذاری نمایش های خیابانی، این نمایش به موضوع آسیب اجتماعی طلاق می پردازد.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تئاتر خیابانی وجه تمایزش با تئاتر صحنه، ارتباط مستقیم با مردم و بدنه ی اجتماع است و از دغدغه ها، چالش ها و مشکلات مردم آگاهی دارد.

وی تاثیر گذاری و جلب اعتماد مردم را مهمترین شاخصه ی تئاتر خیابانی دانست و گفت: نمایش خیابانی، تئاتری کاربردی بوده که سعی دارد از طریق هنر و برجسته کردن مسائل جامعه، راه حل مناسبی برای رفع مشکلات ارائه دهد.

درخشش هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا در سومین جشنواره استانی «گوهر فاطمی»

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  همچنین از درخشش هنرجویان هنرمند هنرستان فنی و حرفه ای هنرهای زیبا در سومین جشنواره استانی «گوهر فاطمی» خبر داد.

زمزم از درخشش هنرجویان هنرمند هنرستان فنی و حرفه ای هنرهای زیبا در سومین جشنواره استانی «گوهر فاطمی» خبر داد و گفت: فیلم  کوتاه غزل، به کارگردانی آیدا نیک منش و مهلا خسروی حائز مقام برتر در شایستگی، فیلم کوتاه جایی برای ماندن، به کارگردانی زینت مهدوی حائز مقام دوم در شایستگی و فیلم کوتاه قاصدک، به کارگردانی مهناز آهنی حائز مقام سوم شد.

بیشتر بخوانید   ارزآوری گنج سبز خراسان جنوبی برای خارجی‌ها/ آفت خام فروشی جان گیاهان دارویی را گرفت

وی ادامه داد: نمایش شهرک سینمایی، به کارگردانی طیبه غفرانی مقام برتر در شایستگی را به خود اختصاص داد.

سومین جشنواره استانی گوهر فاطمی برای تولید آثار هنری در عرصه عفاف و حجاب با هدف ترویج این فرهنگ برای رده های سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال  در محورهای عفاف و حجاب، جهاد و ایثارگری، فرهنگ و هنر، دانش و پژوهش، خلاقیت و نوآوری برگزار شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها