برای خرید آپارتمان در بیرجند چقدر باید هزینه کرد؟

مرکز استان خراسان جنوبی، طی سال‌های اخیر همسو با دیگر مناطق کشور مشکلات بسیاری را در بازار مسکن پشت سر گذاشته است.

به گزارش پیام خاوران رکود ساخت و ساز علاوه بر شهر تهران طی سال‌‌های اخیر دامن دیگر شهرهای ایران را نیز گرفته است. بر اساس اظهارات رئیس اتحادیه املاک بیرجند، ساخت و ساز در این شهر نیز به‌ویژه در سال گذشته حالتی رکودی داشته است. اما از آنجا که رکود در ساخت و ساز آغاز راه صعود قیمت خانه و مشکلات بازار مسکن است، اکنون با چند میلیارد تومان می‌توان در شهر بیرجند خانه خرید؟

رئیس اتحادیه املاک شهر بیرجند سال گذشته دراین‌باره به ایرنا گفته بود: «ساخت و ساز از نوع انبوه‌سازی در استان کم است، زیرا انبوه‌سازان در چند سال اخیر به دلیل یکسری مشکلات به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و اگر به دنبال کاهش قیمت مسکن و اجاره‌‌بها هستیم باید از انبوه‌سازان حمایت بیشتری شود.»

کاهش چشمگیر تعداد ساخت و ساز اما سرآغاز اتفاقاتی مانند رکود و صعود قیمت خانه در یک شهر است. با وجود این، اکنون برای خرید مسکن در بیرجند چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در بیرجند

بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در بیرجند نشان می‌دهد هنوز می‌توان با بودجه زیر دو میلیارد تومان در این شهر آپارتمانی با متراژ متوسط خریداری کرد. برای مثال اکنون آپارتمانی 86 متری و ساخت سال 1388 در محدوده مفتح، یک میلیارد و 470 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین آپارتمان 78 متری دیگری در منطقه سپیده که ساخت آن به سال 1399 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

داشتن بودجه‌ای بین دو تا دو میلیارد و 500 میلیون تومان واحدهایی با متراژ بیشتر را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: افزایش ایمنی و پایش تصویری جاده ها از نیازهای ضروری است

اکنون آپارتمانی 93 متری و هشت‌ساله در خیابان نارنج، دو میلیارد و 150 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین متقاضیان مسکن با داشتن بودجه‌ای معادل دو میلیارد و 350 میلیون تومان می‌توانند آپارتمانی 95 متری و ساخت سال 1397 در محدوده عدل خریداری کنند.

در این بین با توان پرداخت هزینه‌ای معادل چهار میلیارد تومان نیز می‌توان واحدی نوساز با متراژ بالاتر از 150 متر خریداری کرد.

برای مثال مالک آپارتمانی 150 متری در خیابان غفاری، واحد نوساز خود را چهار میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده است.

اگر بودجه از کف چهار میلیارد تومان نیز فراتر رود، امکان خرید این واحدهای نوساز در محله‌های بهتر فراهم است و همچنین واحدهای متنوع‌تری سر راه خریداران قرار خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها