گلایه مردم از نبود دکتر متخصص در بیمارستان میلاد بیرجند

بیمارستان حضرت ابالفضل العباس (ع) بیرجند بیمارستانی که پس از سال‌ها بهره برداری از آن هنوز با نبود ۴ متخصص در حوزه مغز و اعصاب، پوست و جراحی قلب دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش “پیام خاوران، معاون بیمارستان حضرت ابالفضل العباس (ع) بیرجند گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ متخصص و پزشک عمومی با این بیمارستان همکاری می‌کنند که پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان، ارتوپد، رادیولوژی، جراحی ، عفونی و داخلی از جمله این تخصصهاست.

فرخی با بیان اینکه هم اکنون ۴ متخصص شامل جراحی اعصاب، داخلی اعصاب، پوست، جراح قلب دراین بیمارستان مستقر نیستند، افزود: به علت نبود این پزشکان بیماران تامین اجتماعی به بیمارستان رازی برای  مداوا اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بعضی تخصص‌ها همچون داخلی و داخلی قلب تعداد پزشکان کم است، گفت: متاسفانه به علت تفاوت تعرفه آزاد با مطب که گاهی مبلغ آن به میزان ۳ برابر تفاوت دارد این پزشکان تمایل به همکاری و بستن قرارداد ندارند و از طرفی دیگر  با توجه به برخی محدودیت‌ها و کمبود تخصص‌ها در کشور و بخصوص مناطق شرقی  سبب شده تادانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی تامین و توزیع پزشکان نتواند این کمبود‌ها را جبران کند که نیازمند اصلاح قوانین و اختصاص سهمیه تامین اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون بیمارستان حضرت ابالفضل العباس (ع)  به نبود بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب در این بیمارستان هم اشاره کرد و افزود: این بیمارستان برای انجام عمل جراحی کاملا آماده است و حتی ما آمادگی داریم تا با پزشکانی که تمایل دارند در این بیمارستان فعالیت داشته باشند به جز جراح قلب که امکانات آن در این بیمارستان وجود ندارد،   قرارداد ببندیم.

فرخی با بیان اینکه بتازگی دو متخصص چشم هم فعالیت خود را در این بیمارستان آغاز کردند، گفت:  با توجه به اینکه بیمارستان حضرت ابالفضل العباس (ع) یک بیمارستان خودگران است  در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای حل مشکلات این بیمارستان هستیم تا در صورت واگذاری این بیمارستان به سازمان تامین اجتماعی، هم پرداختی به پزشکان به روز شود و هم کمبود پزشک متخصص تا حدودی جبران شود.

بیشتر بخوانید   افتتاح طرح‌های وزارت نیرو به سبک نوین افتخارآمیز و غرورآفرین است

وی  همچنین از فعالیت دو متخصص رادیولوژی در این بیمارستان خبرداد و افزود: یکی از متخصصان صبح روزهای زوج و دیگری عصر روزهای فرد سونوگرافی مراجعه کننده ها را انجام می دهند.

منبع: صداو سیما

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها